Пітер Марш,
The Financial Times
|
Ambi-Rad: вчення "кайдзен" підвищує продуктивність
>> читати російською
>> читати англійською
|
"Якщо дозволити робітником висловлювати корисні ідеї, тоді можна досягти значної економії", — так починає інтерв'ю засновник компанії Ambi-Rad Майк Брукс.
|
Коли засновника і співвласника компанії Ambi-Rad Майка Брукса питають, чому протягом багатьох років він не впроваджував нові ідеї, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності, він дає просту відповідь: був занадто зайнятий розширенням виробництва.
Його машинобудівний завод, розташований у центральній частині Англії, є європейським лідером з виробництва газових опалювальних систем, у яких використовуються "радіаційні труби". Однак пан Брукс не знайшов достатньої кількості часу для того, щоб поміркувати про те, як підвищити якість і продуктивність на виробництві.
"Управління нашою компанією здійснювалося зверху вниз, і всі нові ідеї виходили від керівництва", — пояснює пан Брукс. — "Ми більше піклувалися про фунти, аніж про пенси".
Подібні історії про компанії, які або не зацікавлені у тому, щоб займатися глибоко укоріненими виробничими проблемами, або не мають для цього достатньої кількості ресурсів, турбують Міністра торгівлі і промисловості Стівена Байєрса. На думку пана Байєрса, багато великих компаній вигідно відрізняються від своїх закордонних суперників за ступенем конкурентоспроможності, але поряд із ними є велика кількість недостатньо ефективних більш дрібних підприємств. Учора він оголосив про ряд заходів, спрямованих на те, щоб допомогти їм покращити своє становище, наприклад, за рахунок одержання грантів на навчання своїх працівників.
Він особливо наполягає на тому, що дрібним виробникам варто взяти на озброєння "кайдзен" або програми безупинного навчання на зразок тих, що спочатку були впроваджені в практику японськими об'єднаннями компаній приблизно 20 років тому.
Проблеми, пов'язані з конкурентоспроможністю, було висунуто на передній план у торішньому звіті Європейської Комісії, у якому говориться про те, що продуктивність британських машинобудівних компаній, що являють собою широку і репрезентативну вибірку, була на 27% нижчою від середнього показника по Європейському Союзі. У результаті цього Велика Британія опинилася на 11-м місці з 15-ти в таблиці продуктивності праці в країнах-членах ЄС.
У компанії Ambi-Rad пан Брукс, замість того, щоб очікувати допомоги з боку уряду, два роки тому вирішив, що настав час діяти. Він почав впроваджувати вчення "кайдзен", за яким працівники, які знаходяться на найнижчому рівні організаційної структури компанії, одержують більше можливостей приймати рішення, а також стимули щодо внесення пропозицій, спрямованих на підвищення якості і продуктивності.
Велику частину з 150 робітників головного підприємства компанії, що знаходиться в містечку Брірлі Хілл неподалік від Вулвергемптона, поділили на вісім груп, кожна з яких відповідає за конкретні аспекти, пов'язані з виробництвом обігрівачів.
Керівники груп сприяють впровадженню нових ідей і виконують роль сполучної ланки між виробничими робітниками і вищим керівництвом. Одну із самих свіжих ідей висловила Джін Кокін, яка 13 років працює складальником у компанії Ambi-Rad. Вона запропонувала пробивати отвори в іншому місці металевої заготівки для того, щоб скоротити загальну тривалість виробничого процесу. Цю пропозицію було впроваджено, у результаті чого було досягнуто хоча і незначне, але корисне удосконалення.
"Я дедалі більше почуваю себе причетною", — говорить пані Кокін. — "Коли виникає якась проблема, замість того, щоб продовжувати працювати, не звертаючи на неї уваги, зараз нас стимулюють до того, щоб думати про те, як її вирішити".
Деякі з цих ідей дуже прості, але, за словами пана Брукса, пропозиції, внесені такими працівниками як пані Кокін, дозволили знизити річні витрати компанії на 300 000 фунтів стерлінгів. Завдяки системі "кайдзен" компанія залишалася прибутковою у ті часи, коли машинобудівна галузь переживала серйозні труднощі. В останні два роки обсяги замовлень і прибутки багатьох аналогічних британських компаній постраждали в результаті зміцнення позицій фунта стерлінгів і низького попиту на основних ринках.
"Працювати було важко, але частково завдяки новим виробничим ідеям ми підтримували прибуток до відрахування податків на рівні понад 10% від обсягів продажу, що до біса добре за стандартами інших машинобудівних компаній", — говорить пан Брукс.
Цього року Ambi-Rad сподівається досягти обсягів продажу на рівні 18 мільйонів фунтів стерлінгів, що більш ніж у два рази перевищує показник п'ятирічної давнини, і експортувати приблизно чверть своєї продукції.
Пан Брукс прагне до того, щоб економія, отримана завдяки ідеям "кайдзен", у наступні п'ять років досягла 500 000 фунтів стерлінгів на рік. Він вважає, що поєднання більш високої конкурентоспроможності, досягнутої завдяки цьому мисленню, нової продукції і більшої уваги експорту дозволить у найближчі три роки збільшити обсяг продажу на 25%, зберігши при цьому приблизно той самий рівень прибутків.
Що ж стосується пана Байєрса, то він сподівається, що якщо достатня кількість інших компаній зможе впровадити подібну методику, тоді за показником продуктивності праці Велика Британія зможе скоротити відставання від інших країн.
Відгуків немає
|
|