"Google в Україні — це я": Виступ Дмитра Шоломка, консультанта Google в Україні
28 березня 2007-го року у стінах Національного університету "Києво-Могилянська Академія" відбулась унікальна подія — презентація компанії Google для студентів НаУКМА. Перед відвідувачами виступав Дмитро Шоломко — консультант Google в Україні. Він представив студентам головну концепцію компанії: "Зробити світову інформацію максимально досяжною і організованою, щоб кожен зміг її використати з найбільшою користю".
Почався короткий виступ із розповіді про історію компанії, яка бере свій відлік від кінця 90-их років, коли два студенти Стенфордського університету подали на розгляд комісії свою докторську роботу про алгоритми пошуку інформації в Інтернеті. Як можна здогадатися — цими студентами були Ларі Пейдж та Сергій Брін — засновники компанії Google. Проте спершу проект не був комерційним. На прибуток він вийшов лише у 2000-му році. При цьому бізнес-модель компанії максимально проста — Google заробляє свої гроші на рекламі. Але от реклама у Google — особлива. Це не банальна банерна інформація, яку сьогодні можна зустріти практично на кожному популярному сайті, а високоефективна контекстна реклама. Продовжуючи свій розвиток, у 2002-му році компанія дуже успішно виходить на IPO.
Проте, однією з найбільш цікавих частин виступу були роздуми Дмитра Шоломка про те, чому Google до сих пір не вийшла на ринок України. Можна сказати, що аудиторія так і не почула до кінця осмисленої відповіді. Звісно, говорилося і про недорозвинутість української інтернет-спільноти, і про нестачу ресурсів для розвитку інтернет-ринку. Навіть про небажання інвесторів вкладати гроші у таку малоприбуткову сферу, як Інтернет. Як наслідок — навіть локалізовані під українського користувача сервери Google знаходяться за кордоном.
"В Україні зараз немає навіть маленького офісу Google — є тільки один я. Але те, що я тут є як консультант компанії — це вже дуже хороший знак, — пояснює Дмитро Шоломко. — Google виходить на ринки нових країн через три кроки. Перший крок — локалізація домену та мови основних сервісів. Це те, що Google вже зробив в Україні. Другий крок — підготовка ґрунту. Це якраз і є поява консультанта — тобто мене. Третій крок — відкриття офісу Google. Тож наше завдання перевести Google в Україні зі стану другого до стану третього кроку".
Структура Google чимось схожа на людину, щоправда — трохи дивну людину, оскільки у неї три голови. Перша голова — Ерік Шмідт, друга — Сергій Брін, і третя — Ларі Пейдж. Це засновники і керівники Google. У цієї людини також є дві руки. Права рука дуже довга і сильна — програмісти, технологи. Ліва рука маленька і допоміжна — це менеджмент. "На жаль, я є частиною цієї другої руки", — зізнається Дмитро Шоломко.
Розповідав Дмитро і про основні сервіси Google: пошуковик, AdSense, AdWords, Gmail, Google Maps та багато інших.
Півгодинний виступ консультанта Google в Україні викликав просто-таки зливу запитань. Вони зайняли вдвічі більше часу, ніж сама презентація. На жаль, на більшість із них Дмитро або не давав відповіді, або ж давав відповідь "із власного досвіду", наголошуючи на тому, що його думка може не співпадати із думкою компанії.
Та це не змогло зіпсувати загального позитивного настрою презентації. Приємно, що Google, нехай навіть через такий довгий час, нарешті починає з'являтися і у нас — в Україні. Приємно, що йому не байдужа доля студентства і він проводить такі чудові заходи для студентів. Приємно, що керівництво компанії не намагається закритися і виносить питання, пов'язані із Google, на широку публіку.
Ще про подію:
Ярослав Федорак, MCUa.
|