До десятки найдорожчих брендів світу, згідно з рейтингом складеним агентством Interbrand, увійшли дев'ять американських брендів і один фінський бренд Nokia, повідомляє газета "Дзеркало тижня".
Найдорожчим брендом стала компанія Coca-Cola, яку аналітики Interbrand оцінили у 70,452 млрд. доларів. Лідируючі позиції компанія утримує ще з 2001-го року. На другому місці опинився софтверний гігант Microsoft (60,895 млрд.), а на третьому — IBM (64,727 млрд.).
На думку агентства, перше місце компанії Coca-Cola допомагає зберігати правильна стратегія, яка асоціюється у споживачів з веселощами і свободою духу.
«Бренд асоціюється у покупців з веселощами, свободою духу і свіжістю. Незважаючи на те, що компанія постійно розвивається, ці асоціації залишаються незмінними. Ностальгія зміцнює у людей зв'язок з брендом», — відзначає Interbrand.
Єдиним неамериканським представником у першій десятці опинилася фінська Nokia, яка розташувалася на восьмому місці. Однак цей бренд подешевшав у минулому році на 15% до 29,495 мільйона доларів. У попередньому рейтингу компанія займала п'ятий рядок.
Загалом із сотні найдорожчих брендів свою вартість збільшили 74 торгові марки, подешевшали — 14, ще дві залишилися на рівні 2008 року. Окрім того, до топ-100 увійшли десять новачків — Sprite, Santander, Barclays, Lack Daniels, Credit Suisse, Corona Extra, 3M, Johnnie Walker, Heineken і Zurich.
У свою чергу IBM, яка здійснила за дев'ять років 108 стратегічних придбань, зміцнила свій портфель. Сьогодні вартість бренда становить $64 млн 727 тис., що на 7% більше, ніж торік.
Третій рядок рейтингу займає Microsoft, який, як повідомляє агентство, зазнав великих втрат у зв'язку зі світовою кризою, однак показав 7% зростання вартості бренду і відновив свої позиції в рейтингу.
Згідно з даними агентства до десятки найдорожчих брендів увійшли інтернет-пошуковик Google, багатогалузева компанія General Electric, мережа ресторанів McDonald's, виробник комп'ютерної техніки Intel, виробник стільникових телефонів Nokia, компанія Disney, а також IT-корпорація Hewlett-Packard.
Фінська Nokia, яка за рік втратила 3 позиції і опустилася із п'ятого на восьме місце, стала єдиним представником неамериканського ринку у першій десятці рейтингу.
У повному списку рейтингу агентства Interbrand значиться 100 брендів компаній.