Найдорожчі бренди світу 2015 за версією Interbrand
Бренд-консалтингове агентство Interbrand опублікувало шістнадцятий щорічний рейтинг 100 найдорожчих брендів світу Best Global Brands.
Втретє поспіль рейтинг очолив бренд Apple з оцінною вартістю $170,276 млрд., що на 43% більше, ніж торік. Другу сходинку займає компанія Google, яку експерти оцінили в $120,3 млрд., а третю — Coca-Cola з вартістю в $78,423 млрд.
Цікаво, що до 2013-го року виробник безалкогольних напоїв цілих 13 років стабільно очолював рейтинг, але останнім часом демонструє не найкращі показники — лише за останній рік компанія подешевшала на 4%.
Примітно, що в першу десятку, окрім Apple і Google, входять ще чотири високотехнологічних компаній. Серед них такі IT-гіганти: Microsoft ($67,67 млрд., 4-е місце), IBM ($65,095 млрд., 5-е місце), Samsung ($45,297 млрд., 7-е місце) і Amazon ($37,948 млрд., 10-е місце). Facebook ($22,029 млрд.) поки відстає від лідерів ринку, але показує вражаючі результати зростання. Лише за останній рік компанія Марка Цукерберга додала у вартості 54%, що є найбільшим результатом в списку. Бренд найпопулярнішої соціальної мережі світу тепер займає 23-е місце.
Інші представники топової десятки: Toyota ($49,048 млрд., 6-е місце), GE ($42,267 млрд., 8-е місце), McDonald’s ($39,809 млрд., 9-е місце).
Найбільше подешевшав люксовий бренд Gucci — на 14%, до $8,882 млрд. (50-е місце).
Цього року в топ-100 увійшли п'ять новачків: Lego ($5,362 млрд., 88-е місце), PayPal ($4,251 млрд., 97-е місце), Mini ($4,243 млрд., 98-е місце), Moet & Chandon ($4,131 млрд., 99-е місце) і Lenovo ($4,114 млрд., 100-е місце).
У рейтинг Best Global Brands потрапляють тільки публічні компанії. Методологія враховує ступінь впливу торговельної марки на вибір покупця, частку прибутку бренду в нематеріальних активах компанії, силу бренду і ризики, що з ним пов'язані.