Консалтингова компанія The Boston Consulting Group (BCG) опублікувала свій 11-й щорічний рейтинг найбільш інноваційних компаній, опитавши більше 1500 керівників компаній з усього світу. В результаті перші чотири рядки цього списку не зазнали суттєвих змін у порівнянні з минулим роком — на них знову розташувалися Apple, Google, Tesla Motors і Microsoft. На п'яте місце піднявся онлайн-рітейлер Amazon, який у минулому рейтингу посідав лише дев'ятий рядок.
Нові технології впроваджуються в наше життя як ніколи швидко, і бізнесу просто життєво необхідно встигати відслідковувати їх появу і розвиток та впроваджувати в свою роботу. Хтось розраховує лише на власні сили, хтось активно збирає чужі розробки. Очевидно одне — ті, хто не справляються з цим завданням, залишаються за бортом. Краще ж усіх із впровадженням інновацій, на думку топ-менеджерів з усього світу, справляється Apple. Про це свідчить нове дослідження BCG «Найбільш інноваційні компанії 2016: долаючи неприйняття "чужих" винаходів» (Most Innovative Companies 2016: Getting Past "Not Invented Here").
Укладачі доповіді відзначають, що різниця між найбільш інноваційними компаніями і відстаючими в цьому аспекті фірмами полягає в активності пошуку розробок у третіх осіб. Активні новатори дуже часто отримують технології або ідеї для розвитку за рахунок стратегічного партнерства, поглинань і ліцензійних угод або завдяки аналізу діяльності конкурентів. Так, згідно з доповіддю, 65% нових ідей їм вдається знайти завдяки соціальним мережам та аналізу великих даних (у порівнянні лише з 14% у неактивних новаторів). Тим часом, впевнені автори дослідження, саме вміння знаходити і отримувати технології у сторонніх осіб і конкурентів грає зараз найважливішу роль у впровадженні інновацій.
«З урахуванням зростаючого темпу ринкових змін і того факту, що навіть у більш традиційних секторах технології стають ключовим чинником, ставлення до зовнішніх винаходів як до "чужих" може виявитися фатальним, — вважає партнер BCG і співавтор звіту Ендрю Тейлор (Andrew Taylor). — Сьогодні найуспішніші новатори знаходять стратегічний баланс між внутрішніми і зовнішніми інноваціями. Вони виявляють мудрість і ефективність у пошуку і скануванні зовнішніх ідей, — і діють блискавично, впроваджуючи їх у своїх компаніях».
Відзначимо, що вперше в десятці кращих опинилися Netflix і Facebook, які розташувалися на шостому і дев'ятому місцях рейтингу BCG. Всього ж у топ-50 увійшли 34 компанії з США, десять представників Європи і шість — з Азії.