Найдорожчі бренди світу 2021: Apple повернулась на першу сходинку після чотирирічної перерви
Консалтингова фірма Brand Finance опублікувала щорічний рейтинг Global 500, в якому представлені найдорожчі бренди світу 2021 року. Apple повернула собі першу сходинку рейтингу, яку вона посідала ще в 2016 році.
Експерти оцінили бренд Apple у $263,4 млрд. Його вартість зросла на 87% порівняно з минулим роком. Зростання вартості бренду обумовлено успішною диверсифікацією бізнесу Apple Inc. з метою зниження його залежності від продажу iPhone.
Лідер попередніх трьох рейтингів онлайн-ритейлер Amazon цього разу виявився на другому місці. Вартість бренду компанії становить $254,2 млрд — порівняно з торішнім рейтингом вона зросла на 15%.
У рейтингу 2021 року Google опустився в рейтингу на третє місце. Вартість бренду компанії зросла всього на 1% і становить $191,2 млрд.
Найдорожчі бренди світу 2021
До десятки найдорожчих брендів світу також потрапили Microsoft ($ 140,4 млрд), Samsung ($ 102,6 млрд), Walmart ($ 93,19 млрд), Facebook ($ 81,48 млрд), ICBC ($ 72,8 млрд), Verizon ($ 68,9 млрд) і WeChat ($ 67,9 млрд).
Незважаючи на те, що в рейтингу найдорожчих брендів WeChat посів всього лише 10-е місце, китайська компанія обігнала Ferrari і стала найсильнішим брендом у світі з найвищим балом 95,4 з 100 і рейтингом сили бренду AAA+.
Найсильніші бренди світу 2021
Важливість технологічних інновацій як рушійної сили вартості бренду найкраще демонструє випадок Tesla. Бренд виробника електромобілів подорожчав за рік на 158% ($ 32 млрд), ставши найбільш швидкозростаючим у рейтингу Brand Finance Global 500. Друге місце за темпами зростання (+ 108%) посів бренд Alibaba.com, що подорожчав до $ 39,2 млрд.
Традиційні рітейлери, що успішно впровадили технології в період пандемії, також показали хороші результати. Так, бренд Walmart подорожчав на 20%, до $ 93,2 млрд, і посів шосте місце в рейтингу.
На тлі пандемії коронавірусу в сфері медіа значно зріс digital-сегмент. Netflix збільшив кількість підписників до 220 млн осіб, у результаті чого вартість бренду додала 9% і склала $24,9 млрд. Крім того, вперше увійшли до рейтингу музичний стрімінговий сервіс Spotify (зростання на 39%, до 5,6 млрд) і розробник ігор Electronic Arts (зростання на 14%, до $4,4 млрд).
Наслідки пандемії виявилися особливо відчутними для авіакомпаній і представників аерокосмічної галузі — на них припало шість із десяти брендів, що найбільше подешевшали. Зокрема, вартість бренду Boeing впала на 40%, до $ 13,6 млрд, American Airlines — також на 40%, до $ 5,3 млрд, Airbus — на 36%, до $ 9,1 млрд.
Варто зауважити, що в рейтингу Brand Finance Global 500 2021 року переважають американські і китайські компанії, на їх частку припало дві третини сукупної вартості брендів.