Microsoft випередила Amazon у рейтингу найдорожчих світових брендів 2022 року
Міжнародна дослідницька компанія Interbrand представила свій черговий рейтинг Best Global Brands 2022*. Apple утримує перше місце вже десятий рік поспіль, тоді як Microsoft піднялася на друге, випередивши Amazon.
Microsoft, Tesla та Chanel продемонстрували найбільше зростання у відсотках у річному обчисленні, збільшивши вартість брендів на 32%.
Незважаючи на постійне зростання, Tesla не змогла повторити 184% збільшення вартості бренду, яке вона продемонструвала в 2021 році.
Airbnb, Red Bull і китайський технологічний бренд Xiaomi стали новими учасниками списку 2022 року, а Uber, Zoom і виробник сільськогосподарської техніки John Deere випали з топ-100.
Топ-10 найдорожчих брендів
Технологічні бренди продовжують домінувати в рейтингу, складаючи першу п’ятірку.
Із ростом вартості бренду на 18%, Apple ($482,2 млрд) залишилася на вершині списку. За нею слідує компанія Microsoft ($278,2 млрд), яка випередила Amazon ($274,8 млрд) і посіла друге місце в рейтингу. Компанія Google ($251,7 млрд) зберегла за собою четверту позицію.
Решта компаній, що увійшли до топ-10, виглядають наступним чином: Samsung ($87,7 млрд), Toyota ($59,7 млрд), Coca-Cola ($57,5 млрд), Mercedes-Benz ($56,1 млрд), Disney ($50,3 млрд) та Nike ($50,2 млрд), яка вперше потрапила до рейтингу.
Вперше в історії середня вартість бренду перевищила $30 млрд.
Сукупна вартість брендів топ-100 оцінюється в $3,09 трлн, що на 16% більше, ніж у 2021 році ($2,67 трлн ).
Зростання на 16% загальної вартості брендів, представлених у топ-100, свідчить про зростаючий внесок бренду компанії в її економічний успіх. Незважаючи на те, що фінансові ринки зазнали значних коливань протягом останніх кількох років, вартість найсильніших світових брендів неухильно зростала, визначаючи вибір, лояльність та прибуток клієнтів.
Ключові висновки
Бренди, що найшвидше зростали у 2022 році (з точки зору відсотку зміни вартості бренду в порівнянні з попереднім роком), значно випередили бренди, що найшвидше падали, за трьома факторами сили бренду — спрямованість, спритність та участь.
Спрямованість — ці бренди задають чіткий напрямок, гарантуючи, що вся організація знає, куди вона рухається, і працює в напрямку однієї і тієї ж амбіції.
Спритність — зробивши це, вони рухаються швидко, виводячи на ринок нові продукти та послуги і, за необхідності, змінюючись, щоб задовольнити мінливі потреби клієнтів.
Участь — в кінцевому підсумку, залучення людей до подорожі разом з ними та їх залучення до руху за створення привабливого світу бренду.
Гонсало Брухо (Gonzalo Brujó), глобальний гендиректор Interbrand, прокоментував результати дослідження:
«У цей період економічної невизначеності найуспішніші бренди будуть продовжувати встановлювати все більш тісні зв’язки зі споживачами. Вже недостатньо мати статичну пропозицію бізнесу та бренду. Успішні бренди знають, як використовувати нові технології, щоб створювати кращий досвід для споживачів і по-справжньому інтегруватися в їхнє життя.
Наші 100 найкращих світових брендів вперше подолали позначку в 3 трильйони доларів, але є ще багато можливостей для подальшого зростання як у топ-10, так і у нових учасників.
Ці десять брендів кидають виклик правилам. Вони будують виключно міцні відносини зі своїми клієнтами, що дозволяє їм розширювати капітал свого бренду за межі традиційних продуктів, секторів або ніш. Вони виділяються з точки зору лідерства, розширення можливостей та змін — а з цим приходить і цінність».
*Методологія Interbrand враховує у своїх розрахунках фінансові результати компаній, вплив брендів на рішення споживачів про покупки та здатність компаній забезпечити прибутки. Перелік 100 найдорожчих брендів світу публікується вже 23 роки. Цього року в ньому вперше враховувалися ESG-дані (показники, пов’язані з екологією, соціальною відповідальністю та корпоративним управлінням).