ІНСАЙТИ | Цифрова революція 23 квітня 2015 р.

Диджиталізація: як не втратити конкурентну перевагу

«Протягом останніх років світ змінився більше, ніж, напевно, за кілька попередніх тисячоліть. Сьогодні індустрії, яких не було ще п’ять років тому — предмет загальної уваги, а молоді підприємці вибудовують свої мільярдні імперії швидше, ніж їхні досвідченіші конкуренти встигають змигнути оком», — пише Меттью Гріффін (Matthew Griffin), один із провідних європейських фахівців у сфері підривних інновацій і нових технологій.

Диджиталізація: як не втратити конкурентну перевагу
Иллюстрация: Shutterstock
Цифрова революція породила новий спосіб ведення бізнесу, який із жахаючою швидкістю руйнує споконвічне посередництво. За останнє десятиріччя 174 стартапи, свідомо обравши стиль диджитал, створили нові галузі із сукупною капіталізацією понад $1 квінтильйон, а вибухова хвиля, яку вони генерували, стрясає весь діловий простір — від Пекіну до Лондона та Нью-Йорка. Ринок B2C несе у собі смертельну загрозу для перевантажених активами гравців, бізнес-моделі яких не дозволяють гідно реагувати на нові виклики.

Компанія Uber, найбільший у світі постачальник послуг таксі, не має жодної машини. Facebook та Twitter, два найпотужніших гравця медіа-простору, не створюють жодного контенту. Alibaba, найдорожча роздрібна компанії сучасності, не має товарних запасів, а Airbnb, провідний постачальник послуг з короткотермінової оренди житла, не володіє нерухомістю.

Диджиталізація — це єдина потужна підривна сила, що загрожує безпеці сьогоднішніх компаній. Але недостатньо просто замінити традиційні процеси цифровими, потрібно сформувати культуру безперервної інновації та постійно бути напоготові, відстежуючи всі нові тенденції та ринкові можливості. Ось деякі базові техніки цифрової трансформації, котрі можуть використати компанії для того, щоб не втратити конкурентну перевагу.

1. Залучити раду директорів на свій бік

На бізнес-теренах неможливо зробити ані кроку без підтримки, мотивації та ресурсів. А змінювати ДНК організації, включно з її культурою — набагато складніше, ніж організовувати корпоративну вечірку. Тому вкрай важливо здобути прихильність членів ради директорів та домогтися єдності поглядів кожного з них на різні аспекти диджиталізації, зокрема, на компенсаційну політику.

2. «Підірвати» себе

Організаціям неймовірно важко вирішитися на «підрив» самих себе. Адже це все одно що випустити духа з пляшки, який може миттєво знести їхній бізнес. Проте варто врахувати і те, що чимало потенційних «підривників» тільки й чекають нагоди, аби зіпсувати вам цифри у черговому квартальному звіті. А тому, все ж таки краще вчасно взяти «духа» під свій контроль, ніж дати йому змогу стати вашим «ляльководом».

3. Ставити на все відразу

Рушієм цифрового світу є швидкість і все, що вповільнює ваш рух — процеси, активи чи оргкультура — нівелюватиме спроможність компанії адаптуватися та розвертатися в інші боки, коли це потрібно.

4. Досліджувати альтернативний всесвіт

Найімовірніше, ваш бізнес підірвуть якісь «непомітні» люди чи фірми з альтернативної галузі, — хтось, на кого ви навіть і не подумали б звернути увагу. Але попри всю очевидність цього, інноваційна діяльність більшості компаній зорієнтована виключно на їхню індустрію. Гра «кішки-мишки», яку вони ведуть з наявними конкурентами, триватиме доти, доки не з’явиться хтось досконаліший чи цікавіший та не знищить їх всіх. Тому «закидайте сіті» в ширину і глибину та не залишайте «каменя на камені», перегортаючи все в пошуках нової грандіозної ідеї або нового потужного конкурента. Ваше «королівство» в облозі — і вас вразить те, скільки людей вже починають застромлювати прапори на його теренах.

5. Розробляти, розробляти, розробляти

Сьогоднішні клієнти очікують, що переключення між сервісами та пристроями буде простим і абсолютно безперешкодним, а стосунки, які ви з ними сформували, — це ваш найцінніший актив. Відповідно, те, що ви їм пропонуєте у світі, де перейти до когось іншого ставатиме справою дедалі простішою, визначатиме — чи процвітатиме ваш бізнес у майбутньому. Адже клієнт не висітиме півгодини на телефоні, поки ви «чухатимете потилицю», не знаючи, як йому допомогти.

6. Бути мужнім

Використання слова «мужній» вже само по собі є виявом мужності, бо нерідко члени ради директорів ототожнюють його зі словом «ризикований», що змушує їх нервувати. Але як би там не було, виявляючи надмірну обережність, ви, власне, ризикуєте майбутнім компанії. Якби всі відмовились від ризику, у світі не було б жодного підприємця.

7. Формувати культуру інноваційності

Сьогодні «інновація» — одне із найбільш «затертих» слів. Скажімо, якщо воно не вживається хоча б 50 разів у річному звіті компанії, то ціна її акції впаде принаймні на 6%. Втім, хоча інновація і стає повсюдною, дуже часто вона означає якісь малозначущі вдосконалення, а то й відверту «показуху». Диджиталізація дає бізнесу конкурентну перевагу вищого порядку, але «цифрові за замовчуванням» фірми матимуть козирі ще десь років п’ять. Бо не лише їхні народжені у ХХ столітті конкуренти наздоганятимуть час та переходитимуть у цифрову сферу швидшими темпами, ніж раніше, але й інструменти створення нових додатків ставатимуть все простішими. І коли будь-яка людина з вулиці зможе не особливо напружуючись написати складну програму, ви опинитесь в епіцентрі нової підривної хвилі. Тому варто виходити з того, що цифризація доповнює, а не заміщує інновацію.

8. Надавати сервіси в режимі «тут і зараз»

Сьогоднішні споживачі починають звикати до того, що дуже непогано отримати те, що хочуть, та тієї ж миті, коли виникає бажання. Справою ж вашої компаніє є зрозуміти особливості поведінки споживачів та конструювати ваші продукти відповідно до цього.

9. Долучатися до марафонів програмування

«Хакатони», в яких беруть участь люди, котрі люблять творчі тусовки та руйнування звичних устоїв, спричинили стільки «підривів», що всіх їх неможливо згадати. Використовуйте цю нагоду — розширюйте рамки власного мислення, будьте відкритим до сприйняття нового та незвичного.

Отже, диджиталізація назавжди змінила правила гри. У світі, де конкурент може розпочати фронтальний наступ на всі ваші основні ринки, просто додавши нову функціональність до програми, потрібно діяти на випередження — поєднувати пильність, інновацію та швидкість.

За матеріалами "Digital 'And' Innovation, not 'Or'", LinkedIn.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Переваги поразокПереваги поразок
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)