Кінець лідерства
The End of Leadership
Барбара Келерман (Barbara Kellerman), автор книги "Кінець лідерства" (The End of Leadership) має повне право бути розгніваною. У книзі відчувається її роздратування, коли вона говорить про лідерів, які привели організації до провалу та банкрутства. І йдеться не лише про такі знакові особистості, як Кен Лей (Ken Lay) чи Дональд Рамсфельд (Donald Rumsfeld), через неприйнятну поведінку яких компаніям довелося пережити найскладніші часи. Барбара згадує одне з опитувань, за даними якого лише 7% працівників довіряють своїм лідерам.
Одне з основних тверджень Келерман полягає в тому, що повне безладдя у сфері освіти заслуговує на звинувачення не меншою мірою, ніж люди, які привели свої компанії до провалу. "У сфері розвитку лідерів практично не існує метрик для оцінки", — відзначає Барбара. Іншими словами, ми не маємо анінайменшого уявлення, що працює, а що — ні, коли йдеться про освіту людей, які в результаті керують компаніями. Більше того, не існує методів оцінки навіть для того, що вважати ефективним лідерством (на відміну від, скажімо, оцінки ефективної фінансової діяльності).
При цьому внутрішні тренінги лідерства, які проводяться в компаніях, у більшості випадків виявляються марною витратою часу та коштів. Це ще гірше, ніж бізнес-школи. Келерман називає всього два винятки внутрішніх програм розвитку лідерства: General Electric та Goldman Sachs. Але потрібно пам'ятати, що ці програми проводяться найкращими експертами в бізнесі та підтримуються щедрими бюджетами.
Якщо ви все ще перебуваєте в полоні ілюзій щодо ефективного лідерства, вам однозначно варто прочитати книгу Барбари Келерман "Кінець лідерства" і ви почнете думати інакше.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|