Великі дані та штучний інтелект: як розвиватимуться події 2018-го року?
Після десятиліть сподівань, можливо, 2018-й нарешті стане роком, коли технологія штучного інтелекту (AI) принесе очікувані результати. Таким є основний висновок щорічного опитування управлінців вищих щаблів, яке з 2012-го проводить NewVantage Partners.
У свіжому дослідженні взяли участь представники біля 60 корпорацій з переліку Fortune 1000 або ті, які є провідними гравцями у своїх галузях. Зокрема, це American Express, Capital One, Ford Motors, Goldman Sachs, MetLife, Morgan Stanley та Verizon. 93,1% респондентів віднесли себе до рівня керівництва найвищого рівня.
Абсолютна більшість опитаних топ-менеджерів (97,2%) зазначили, що їхні компанії вкладають кошти в розробку чи запуск проектів, пов'язаних з великими даними або штучним інтелектом. В основному опитані все більшою мірою схильні погоджуватися з тим, що обидва вищезазначені напрями тісно перетинаються між собою. 76,5% керівників висловили думку, що дедалі більша доступність великих даних є передумовою реалізації AI-ініціатив. Фактично вперше великі корпорації відмітили, що мають прямий доступ до даних, обсяг та кількість джерел яких є достатніми для живлення алгоритмів, котрі дозволяють виявляти закономірності поведінки споживачів. Такі компанії, як American Express та Morgan Stanley оприлюднили приклади свого успішного просування в цій царині протягом минулого року.
Як запобігти «підриву»
Учасники опитування представляли галузі, де інтенсивно використовуються дані, що особливо стосується компаній, які надають фінансові послуги (вони склали 77,2% від загальної кількості респондентів). Ці гравці вже давно ствердилися на провідних позиціях на цьому ринку завдяки наявності великих обсягів даних стосовно клієнтів та транзакцій. Також за цей час вони впровадили та вдосконалили системні процеси управління потоками даних. Компанії з цієї сфери використовують аналітику для управління ризиками, оцінювання прибутковості клієнтів та ідентифікації цільових ринкових сегментів. У свою чергу, така галузь, як біологічні науки, будучи відносним «новачком» у царині управління даними, володіє величезними масивами інформації — як наукової, так і такої, що стосується пацієнтів. Але поки що ці дані в основному не використовуються повною мірою, особливо якщо врахувати їхній потенціал для генерування проривних ідей.
Чимало великих корпорацій стикаються із загрозою, яку створюють нові конкуренти, котрі сформували гнучку культуру, стрижнем якої є дані. Компанії типу Amazon, Google, Facebook та Apple належать до когорти тих, хто з найбільшою ймовірністю може «підірвати» провідних гравців на своїх ринках.
Більшість опитаних (79,4%) сказали, що бояться загрози «підриву» та потенційного витіснення з ринку новими конкурентами, які ведуть активний наступ на їхні позиції. У відповідь вони збільшують суми капіталовкладень у великі дані та AI-ініціативи. Під час опитування 2018-го року 71,8% керівників зазначили, що вважають інвестиції в штучний інтелект найдієвішим способом підвищити здатність своїх компаній запобігти «підриву» протягом наступного десятиріччя. Хоча загальні обсяги капіталовкладень в освоєння сфери великих даних та AI залишаються відносно скромними для більшості великих корпорацій, 12,7% опитаних топ-менеджерів сказали, що на даний час вклали в проекти такого типу півмільярда доларів. Якщо страх перед «підривом» можна вважати більш-менш надійним орієнтиром подальших дій керівників, ця цифра, швидше за все, збільшуватиметься.
За матеріалами "How Big Data and AI Are Driving Business Innovation in 2018", MIT Sloan Management Review.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|