HR-тренди 2018: чим Україна відрізняється від світу
Джерело: K.Fund Media
Тенденції в сфері управління персоналом, як правило, не змінюються. Але їхня актуальність постійно зростає. Наприклад, якщо ще п’ять років тому про гнучкий графік роботи тільки починали говорити, то сьогодні — це особлива умова добробуту працівників. Або ж HR-аналітика: її використовували завжди, але на примітивнішому рівні. Зараз інформації про працівників стає все більше, і люди починають турбуватися про захищеність власних даних.
Консалтингова компанія Deloitte провела глобальне дослідження щодо трендів в HR (2018 Global Human Capital Trends). Експерти опитали більше 11 тис. керівників бізнесу та рекрутерів по всьому світі. Другий рік поспіль в опитуваннях брали участь і українські компанії. Вашій увазі — головні тенденції, виявлені під час дослідження.
1. Командами керують команди
Суть у тому, що організація має працювати як великий симфонічний оркестр, де власний музичний ритм — стратегія компанії, різноманіття інструментів — бізнес-функції, перші скрипки — функціональні лідери, вправний диригент — керівник компанії. Важливою умовою є співпраця між відділами та проектами, єдність менеджменту. Це виводить компанію на новий рівень розвитку.
За результатами дослідження, в українських компаніях 54% топ-менеджерів співпрацюють щодня і 34% — щотижня. Світова статистика майже аналогічна.
2. Корпорації вчаться використовувати тимчасових працівників
Роботодавці очікують, що протягом наступних кількох років залежність від контрактних, позаштатних і гіг-працівників стрімко зросте. Ринок праці стає все різноманітнішим, тому HR-лідери та керівники бізнесу мають розробляти нові підходи в управлінні персоналом та оптимізувати екосистему талантів в цілому.
В Україні майже 50% компаній мають тільки традиційну робочу силу і тільки 10% організацій розробили стратегію використання нетрадиційної праці. На світовому рівні статистика трошки інша — 43% і 16% відповідно.
3. Нові системи винагород
Стандартизована зарплатня трансформуються у персоналізовані, комплексні та гнучкі системи фінансових винагород. У фокусі — індивідуальний внесок працівника в розвиток компанії та різноманіття програм компенсацій відповідно до потреб персоналу.
Статистика показує, що 62% компаній як в Україні, так і в світі базують систему винагород на оцінці індивідуальної ефективності кожного працівника. Тільки 10% компаній продовжують платити стандартизовану зарплатню.
4. Розширення рамок традиційного «робочого віку»
Переконання про те, що навчання закінчується у 20 років, розвиток кар’єри — в 40, а робота — у 60, втратили точність та актуальність. Переваги мають ті компанії, які в змозі відійти від стереотипів та перетворити зростання робочого віку працівників на невикористаний актив. Тенденція в тому, щоб використовувати потенціал старшого покоління для розвитку бізнесу.
На міжнародному ринку 18% компаній розглядають вік працівників за 55 років як перевагу, в Україні — тільки 7%. Більш того, на українському ринку праці 66% організацій такий вік вважають недоліком. У світі це тільки 21%.
5. Створення програм добробуту для персоналу
Природа цифрового бізнесу породжує безперервність роботи в стилі 24 на 7. Майже половина працівників зіштовхуються з високим навантаженням, що негативно впливає на їхню продуктивність, здоров’я та стабільність у сім’ї. Але ж благополуччя компанії напряму залежить від добробуту працівників, тому потрібно впроваджувати ефективні способи відпочинку.
За результатами опитування, найдієвішими програмами добробуту працівників як в Україні, так і в світі, є гнучкий графік роботи, дистанційна робота, відшкодування витрат на підтримку здоров’я, наявність в офісі приміщень для оздоровчих цілей.
6. Зростання важливості «унікально людських» навичок
Потенціал штучного інтелекту та робототехніки — у знищенні рутинних завдань. Майже половина респондентів цього року стверджують, що їхні організації активно залучені до проектів автоматизації. Більш значущими стають «унікально людські» навички: комунікація, вирішення проблем, розпізнавання емоцій, переговори та інше.
Найважливішими вміннями людей під час інтеграції штучного інтелекту є технічні навички, вирішення комплексних проблем та когнітивні здібності. Але 50% українських компаній заявляють, що у них немає плану розвитку таких навичок для своїх працівників.
7. Комунікація без меж: працівник завжди на зв’язку
Різноманітність засобів комунікації сьогодні наштовхує на вкрай важливе запитання: чи справді ці інструменти підвищують продуктивність? Зміна робочого середовища та нові підходи у лідерстві — шлях до розуміння межі проактивності та продуктивності.
За результатами дослідження, професійне спілкування все частіше буде відбуватися на спеціальних інтернет-платформах типу Slack та в соціальних мережах. В Україні зараз більше за все для робочих комунікацій використовують електронну пошту (88%).
8. Компанії знають про працівників значно більше
Доступність персональних даних працівників та поява потужних аналітичних інструментів — можливості та ризики водночас. Для використання переваг HR-аналітики в процесі підбору, утримання та оптимізації робочої сили, необхідно мати чітко визначені політики та гарантії безпеки персональних даних.
16% українських респондентів вважають, що їхні персональні дані недостатньо захищені, тоді як в світі ця статистика в рази менша — 5%.
|