ТЕНДЕНЦІЇ | HR 1 серпня 2018 р.

HR-тренди 2018: чим Україна відрізняється від світу

Джерело: K.Fund Media

HR-тренди 2018: чим Україна відрізняється від світу Тенденції в сфері управління персоналом, як правило, не змінюються. Але їхня актуальність постійно зростає. Наприклад, якщо ще п’ять років тому про гнучкий графік роботи тільки починали говорити, то сьогодні — це особлива умова добробуту працівників. Або ж HR-аналітика: її використовували завжди, але на примітивнішому рівні. Зараз інформації про працівників стає все більше, і люди починають турбуватися про захищеність власних даних.

Консалтингова компанія Deloitte провела глобальне дослідження щодо трендів в HR (2018 Global Human Capital Trends). Експерти опитали більше 11 тис. керівників бізнесу та рекрутерів по всьому світі. Другий рік поспіль в опитуваннях брали участь і українські компанії. Вашій увазі — головні тенденції, виявлені під час дослідження.

1. Командами керують команди

Суть у тому, що організація має працювати як великий симфонічний оркестр, де власний музичний ритм — стратегія компанії, різноманіття інструментів — бізнес-функції, перші скрипки — функціональні лідери, вправний диригент — керівник компанії. Важливою умовою є співпраця між відділами та проектами, єдність менеджменту. Це виводить компанію на новий рівень розвитку.

За результатами дослідження, в українських компаніях 54% топ-менеджерів співпрацюють щодня і 34% — щотижня. Світова статистика майже аналогічна.

2. Корпорації вчаться використовувати тимчасових працівників

Роботодавці очікують, що протягом наступних кількох років залежність від контрактних, позаштатних і гіг-працівників стрімко зросте. Ринок праці стає все різноманітнішим, тому HR-лідери та керівники бізнесу мають розробляти нові підходи в управлінні персоналом та оптимізувати екосистему талантів в цілому.

В Україні майже 50% компаній мають тільки традиційну робочу силу і тільки 10% організацій розробили стратегію використання нетрадиційної праці. На світовому рівні статистика трошки інша — 43% і 16% відповідно.

3. Нові системи винагород

Стандартизована зарплатня трансформуються у персоналізовані, комплексні та гнучкі системи фінансових винагород. У фокусі — індивідуальний внесок працівника в розвиток компанії та різноманіття програм компенсацій відповідно до потреб персоналу.

Статистика показує, що 62% компаній як в Україні, так і в світі базують систему винагород на оцінці індивідуальної ефективності кожного працівника. Тільки 10% компаній продовжують платити стандартизовану зарплатню.

4. Розширення рамок традиційного «робочого віку»

Переконання про те, що навчання закінчується у 20 років, розвиток кар’єри — в 40, а робота — у 60, втратили точність та актуальність. Переваги мають ті компанії, які в змозі відійти від стереотипів та перетворити зростання робочого віку працівників на невикористаний актив. Тенденція в тому, щоб використовувати потенціал старшого покоління для розвитку бізнесу.

На міжнародному ринку 18% компаній розглядають вік працівників за 55 років як перевагу, в Україні — тільки 7%. Більш того, на українському ринку праці 66% організацій такий вік вважають недоліком. У світі це тільки 21%.

5. Створення програм добробуту для персоналу

Природа цифрового бізнесу породжує безперервність роботи в стилі 24 на 7. Майже половина працівників зіштовхуються з високим навантаженням, що негативно впливає на їхню продуктивність, здоров’я та стабільність у сім’ї. Але ж благополуччя компанії напряму залежить від добробуту працівників, тому потрібно впроваджувати ефективні способи відпочинку.

За результатами опитування, найдієвішими програмами добробуту працівників як в Україні, так і в світі, є гнучкий графік роботи, дистанційна робота, відшкодування витрат на підтримку здоров’я, наявність в офісі приміщень для оздоровчих цілей.

6. Зростання важливості «унікально людських» навичок

Потенціал штучного інтелекту та робототехніки — у знищенні рутинних завдань. Майже половина респондентів цього року стверджують, що їхні організації активно залучені до проектів автоматизації. Більш значущими стають «унікально людські» навички: комунікація, вирішення проблем, розпізнавання емоцій, переговори та інше.

Найважливішими вміннями людей під час інтеграції штучного інтелекту є технічні навички, вирішення комплексних проблем та когнітивні здібності. Але 50% українських компаній заявляють, що у них немає плану розвитку таких навичок для своїх працівників.

7. Комунікація без меж: працівник завжди на зв’язку

Різноманітність засобів комунікації сьогодні наштовхує на вкрай важливе запитання: чи справді ці інструменти підвищують продуктивність? Зміна робочого середовища та нові підходи у лідерстві — шлях до розуміння межі проактивності та продуктивності.

За результатами дослідження, професійне спілкування все частіше буде відбуватися на спеціальних інтернет-платформах типу Slack та в соціальних мережах. В Україні зараз більше за все для робочих комунікацій використовують електронну пошту (88%).

8. Компанії знають про працівників значно більше

Доступність персональних даних працівників та поява потужних аналітичних інструментів — можливості та ризики водночас. Для використання переваг HR-аналітики в процесі підбору, утримання та оптимізації робочої сили, необхідно мати чітко визначені політики та гарантії безпеки персональних даних.

16% українських респондентів вважають, що їхні персональні дані недостатньо захищені, тоді як в світі ця статистика в рази менша — 5%.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)