Диджиталізація як стратегічний пріоритет
Вже протягом п’ятьох років консалтингова компанія Prophet здійснює дослідження «State of Digital Transformation» («Стан диджитал-трансформації»). Його мета — відстежування зсувів та трендів, які проявляються із розширенням радіусу дії новітніх технологій. Які характерні ознаки диджиталізації зафіксовували дослідники 2019-го року? Про це пише головний аналітик Prophet Браян Соліс (Brian Solis).
2019-го року сфера дії диджитал-трансформації продовжує розширюватися, виходячи за межі IT-підрозділів та впливаючи на конкурентоспроможність цілої організації. Бюджети, що виділяються на цифрові перетворення, постійно зростають; а перелік підривних технологій, які стейкхолдери вважають релевантними для своїх компаній, розширюється. Стратегічне керівництво ініціативами зміщується на рівень топ-менеджменту. Безпосередня ж реалізація здійснюється силами міжфункціональних груп. Вдосконалення клієнтського досвіду й надалі залишається пріоритетом для інвестицій, але, як було занотовано 2017-го року, досвід персоналу та організаційна культура набувають дедалі більшої значущості як рушій прискорення змін, зростання та генерування інновацій.
Диджитал-трансформація — загальноорганізаційний рух
Цього року стало очевидно, що цифрова трансформація перетворилася на рух, який охоплює цілу організацію. Диджиталізація модернізує спосіб функціонування компаній, їхні підходи до ведення конкурентної боротьби, допомагає адаптуватись та зростати в умовах розвитку цифрової економіки.
Крім цього, дослідження показало: компаніям ще є над чим працювати: в першу чергу над виявленням трендів, які впивають на поведінку й очікування клієнтів, а також над визначенням пріоритетних для себе технологічних інструментів.
Стан цифрової трансформації: п’ять основних висновків
- Успішна диджитал-трансформація є ініціативою, яка охоплює цілу організацію. Найкраще, якщо її очолює індивід з широкою сферою повноважень. Згідно інформації, яка надається респондентами другий рік поспіль, найчастіше — це фінансовий директор, який або здійснює загальне управління ініціативою, або бере на себе повну відповідальність за її результати (28%). При цьому CEO дедалі більшої мірою виконують керівну роль (23%).
- Головними рушіями цифрової трансформації є тиски з боку ринку. Поштовх до реалізації більшості ініціатив дали потреба освоювати нові можливості для зростання (51%) та посилення конкурентного тиску (41%). Оскільки щодня в пресі з’являються новини про черговий скандал, пов’язаний із витоком даних, нові регуляторні стандарти (як-от GDPR — Загальний регламент щодо захисту даних) теж змушують організації впроваджувати кардинальні зміни (38%).
- Усвідомлення значущості людського чинника в диджитал-трансформації (зокрема, досвід персоналу та організаційна культура) поглиблюється. Але попри це, в основному ініціативи фокусуються на модернізації точок контактування зі споживачами (54%) та розбудові базової інфраструктури (45%). Якщо ж говорити про справжнє розуміння клієнтів, то чимало організацій не здійснюють у цій сфері системних зусиль. А 41% компаній, вкладаючи кошти в цифрову трансформацію, взагалі не спираються на дані досліджень споживачів.
- Головним викликом для гравців, які вже просунулися на напрямі диджиталізації, залишається усвідомлення потреби трансформації всією організацію. В багатьох охоплених дослідженням компаніях диджиталізація й досі сприймається як центр витрат (28%); при цьому, як зазначали респонденти, знайти дані для обґрунтування віддачі від інвестиції (ROI) дуже непросто (29%). Питання культурного характеру теж створюють суттєві складнощі. Вкорінений консервативний менталітет; опір змінам (26%); занепокоєння, пов’язані із правовими та регуляторними положеннями (26%), — все це сповільнює процес реалізації ініціатив.
- Інновація «захоплює» в організаціях все ширший простір. Майже половина респондентів сказали, що формують у своїх компаніях інноваційну культуру, де внутрішні команди новаторів стають нормою.
|