Найдорожчі бренди у світі 2015
Джерело: "Forbes Україна"
Американська редакція Forbes представила оновлений рейтинг найдорожчих брендів у світі. Традиційне перше місце вже котрий рік поспіль займає компанія Apple. Друге і третє місця також за технологічними компаніями — Microsoft і Google.
Складно, коли всю компанію уособлює лише одна людина, харизматична фігура з видатними здібностями. Але якщо зуміти побудувати правильний бренд, навіть після змін у керівництві ситуація залишиться попередньою — люди збережуть прихильність улюбленому бренду. Це довів і Nike після Філа Найта, і Starbucks після Говарда Шульца, і навіть Apple після Стіва Джобса. За останні чотири роки правління Тім Кук зумів не просто утримати Apple в лідерах, а й вивести її на новий рівень.
За останній рік вартість бренда зросла на 17% і досягла неймовірної планки $145,3 млрд. Рейтинг Forbes Most Valuable Brands складають 15-й раз поспіль — і на поточний момент у Apple найкращий показник. Вартість бренду найближчого конкурента удвічі нижча. За останній квартал 2014 року Apple вдалося продати 74,8 млн. смартфонів, вперше ставши лідером поставок, обігнавши Samsung. Тоді ж компанія показала найбільшу квартальну виручку за всю історію — $18 млрд. чистого прибутку за три місяці. При цьому на рекламу Apple витратила лише $1,2 млрд., тоді як Samsung — аж $4 млрд.
За останні 15 років Apple змінила індустрію мобільних пристроїв, випустивши iPod + iTunes, iPhone і iPad. Тепер компанія націлилася на новий для себе ринок — годинники. У вересні минулого року і навесні цього Тім Кук показував і розповідав про Apple Watch — перший новий продукт компанії за останні 5 років. Незважаючи на слова скептиків і перші негативні огляди, всього за два тижні попередніх замовлень було зроблено близько 3 млн. замовлень. До кінця року Apple продасть до 15 млн. пристроїв. За прогнозами Piper Jaffrey, до 2017 року смарт-годинники приноситимуть компанії 10% доходів. І це тільки збільшить вартість усього бренду.
Бренд компанії Microsoft у цьому році зайняв другу позицію з оцінкою $69,3 млрд. Після багатьох років поневірянь і жорсткої критики з боку користувачів і преси Microsoft несподівано знову стала крутою. Багато в чому це заслуга нового CEO Сатьї Наделли — номер 4 в рейтингу найбільш високооплачуваних СЕО у світі, третього керівника корпорації за останні 40 років. Microsoft заінтригувала презентацією нового продукту — окулярів додаткової реальності HoloLens, які поки перебувають на стадії розробки. «Ми працюємо над тим, щоб наші користувачі не потребували Windows, а вибирали її і любили», — говорив Наделла на січневій презентації нової операційної системи.
З приходом нового СЕО компанія вклала $11 млрд. в дослідження і розробку новаторських продуктів. Влітку цього року компанія представить нову операційну систему Windows 10, а протягом трьох наступних років Microsoft сподівається здобути 1 млрд. користувачів. «Я розумію, чому користувачі перестануть ненавидіти компанію, але чому повинні її полюбити — це для мене загадка», — розповів Forbes Кевін Келлеру, професор дортмундської бізнес-школи.
П'ятірку лідерів замикають: Google з оцінкою $65,6 млрд., Coca-Cola з оцінкою $56 млрд. і IBM з брендом вартістю $49,8 млрд. Сильніше за інших злетів Facebook, бренд якого подорожчав відразу на 54% і увірвався в топ-10 c оцінкою $36,5 млрд. Соціальна мережа має більш ніж 900 млн. активних користувачів щодня, без урахування аудиторії WhatsApp і Instagram. Серйозне зростання показали Amazon (+32%) і Disney (+26%), тоді як головні аутсайдери — Adidas (-14%) і Danone (-13%).
У рейтинг Forbes потрапили тільки компанії, які працюють або присутні в США, тому деяких китайських гігантів у ньому не знайти. Найпопулярніші представлені в 15 країнах і працюють у 20 індустріях. Після США найбільше компаній перебуває в Німеччині (9 брендів), Японії і Франції (по 7 брендів). Найбільше серед лідерів технологічних брендів — вони займають відразу 15 позицій, половину першої двадцятки. Автомобільна галузь представлена 13 брендами.
Forbes пропонує короткий огляд першої десятки лідерів за вартістю серед світових брендів.
Apple
Вартість бренда: $145,3 млрд.
Зростання за рік: на 17%
На поточний момент бренд компанії Apple — найдорожчий на планеті. Компанія видає чудові фінансові показники: за 2014 рік їй вдалося заробити понад $182 млрд. і вперше з 2011 року посунути Samsung з першого місця з поставок смартфонів на ринок. Нова мета для Apple — ринок «розумних» годинників, на який компанія вийшла з Apple Watch.
|
Microsoft
Вартість бренда: $69,3 млрд.
Зростання за рік: 10%
У Сатьї Наделли великі плани на майбутнє. Компанія інвестує величезні гроші в дослідження і розробку нових продуктів, активно просуває Windows 10. Нову операційну систему покажуть вже влітку цього року. Найамбітніший проект компанії — окуляри додаткової реальності HoloLens, які можуть змінити не одну індустрію.
|
Google
Вартість бренда: $65,6 млрд.
Зростання за рік: 16%
Компанія Google котрий рік утримує лідерство на ринку пошуку як у США, так і за межами країни. Останнім часом активний наступ почався по СНД, де лідером був «Яндекс», і в Китаї, де є свій пошуковик. Зробити це вдалося за рахунок стрімкого розвитку мобільної операційної системи Android. Сьогодні Google вже займається не лише пошуком, а й створює свої пристрої, всесвітній інтернет, безпілотні автомобілі, персонального мобільного оператора.
|
Coca-Cola
Вартість бренда: $56 млрд.
Зростання за рік: 0%
Для Coca-Cola настали не найкращі часи. За останній рік споживання флагманського напою впало в США на 0,1%, а дієтична кола втратила майже 7%. Виручка компанії за рік знизилася на 17%. Упевненості акціонерам надає наявність більш ніж 9% акцій компанії в портфелі Berkshire Hathaway — найвпливовішої компанії в США.
|
IBM
Вартість бренда: $49,8 млрд.
Зростання за рік: 4%
Для IBM настали не найкращі часи: фінансові показники падають 12 кварталів поспіль. Керівництво компанії знову прийняло стратегічне рішення — повністю перейти в «хмару», доходи від якої в 2014 році зросли на 60%. Також компанія уклала партнерство з Apple на спільну розробку софта для корпоративного ринку.
|
McDonald`s
Вартість бренда: $39,5 млрд.
Зростання за рік: -1%
Щодня мережа ресторанів McDonald`s обслуговує 69 млн відвідувачів у сотні країн світу. Але є підозри, що час швидкої їжі і «Мака» минув: за перший квартал 2015 року продажі впали на 11%. Звички людей змінюються, і тепер у США та Азії більше переваги надають здоровій їжі. Як результат, у планах компанії закрити понад 700 точок у всьому світі через низькі продажі.
|
Samsung
Вартість бренда: $37,9 млрд.
Зростання за рік: 8%
Для компанії Samsung минулий рік був неймовірно складним: падіння продажів смартфонів і доходів йшло квартал за кварталом. Великою проблемою став вихід iPhone 6 Plus, який перекрив повітря моделям Note. До цього підключилася китайська Xiaomi, яка відібрала лідерство в Піднебесній. Змінити ситуацію можуть нові флагмани Galaxy S6 і S6 Edge, які вже зараз успішно продаються.
|
Toyota
Вартість бренда: $37,8 млрд.
Зростання за рік: 21%
Японська компанія Toyota на поточний момент займає перше місце серед дорогих автомобільних брендів. За 2014 рік компанія продала 10,23 млн. автомобілів, що стало новим рекордом і ставить Toyota в лідери автомобільної індустрії.
|
General Electric
Вартість бренда: $37,5 млрд.
Зростання за рік: 1%
У 2014 році компанія General Electric почала повертатися до життя. В планах у керівництва — виплатити акціонерам компанії близько $90 млрд. дивідендів і викупити власних акцій компаній на $50 млрд.
|
Facebook
Вартість бренда: $36,5 млрд.
Зростання за рік: 54%
Facebook показав найвище зростання за 2014 рік щодо вартості бренда — відразу на 54%. Це дало змогу брендові соціальної мережі потрапити в десятку найдорожчих брендів. Загальна кількість користувачів Facebook зросла до 1,44 млрд., а кількість активних користувачів піднялася до 936 млн. Сьогодні компанія активно працює над розвитком відеонапрямку і намагається перетягнути на свою сторону світові онлайн-видання для публікації контенту.
|
|