Чи буде крах бізнес-освіти?
Бізнес-школи широко звинувачуються у економічній кризі, а зокрема в тому, що саме вони "навчили" тих людей, які привели економіку світу до того стану, в якому вона опинилася сьогодні. А криза, незалежно від того, наскільки винними у ній виявилися бізнес-школи, безперечно ускладнила для студентів можливість платити за навчання та знаходити роботу після його закінчення. В Америці лише половина випускників бізнес-шкіл у 2009-му році змогла знайти собі роботу протягом трьох місяців до закінчення навчання. Тим не менше, попит на бізнес-освіту продовжує залишатися стабільним. Дві третини бізнес-шкіл отримали більше заявок від абітурієнтів, ніж у минулому році.
Людям все складніше та складніше вирішувати, чи йти до бізнес-школи. Довгострокові переваги такого рішення виглядають привабливо: хороший шанс знайти високооплачувану посаду і отримати шестизначний компенсаційний пакет. Але й короткострокові витрати доволі значні: два роки навчання у провідній бізнес-школі коштують більше $100 000 без врахування витрат на життя. При цьому компанії, які в свій час були змушені наймати на провідні посади людей без MBA стверджують, що ці люди зарекомендували себе анітрохи не гірше, ніж їхні колеги із корочкою бізнес-школи у кишені.
Як би там не було, поки-що переваги бізнес-освіти виглядають більш значними, ніж її недоліки. Принаймні поки що люди зі ступенем МВА частіше знаходять роботу і отримують вищу зарплатню. Роботодавці готові платити працівникам, які закінчили бізнес-школу, приблизно вдвічі більше, ніж людям, які не мають відповідної освіти, і на 30-35% більше, ніж людям, які мають найнижчу управлінську освіту (фінансова, маркетингова сфери тощо). 98% роботодавців задоволені якістю найманих працівників зі ступенем MBA, що свідчить про те, що бізнес-освіта продовжуватиме залишатися затребуваною.
Стрімко зростає попит на онланові курси МВА, які не лише дозволяють зекономити, але й дають змогу слухачам продовжувати роботу на своїй основній посаді. Також все більш та більш цікавими для студентів стають вузькоспеціалізовані програми.
За матеріалами "Resilient wreckers", The Economist.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|