Студент МВА чи клієнт бізнес-школи?
Бізнес-освіта — задоволення далеко не з дешевих. Студенти, які навчаються на курсах MBA найчастіше розглядають свої витрати як інвестиції, які повинні окупитися після їхнього працевлаштування (або за рахунок підвищення компенсаційного пакету, якщо вони вже працюють у компанії). Втім, якщо один рік навчання у топовій бізнес-школі може коштувати більше 150 тисяч доларів, то чи не мають студенти права вважати себе повноцінними клієнтами, зі всіма наслідками подібного позиціонування?
Клієнт, як відомо, завжди правий. Але яким чином дотриматися цього стереотипу в процесі навчання, якщо саме по собі воно передбачає постановки високих вимог перед студентами? Чи може клієнт завжди залишатися правим, якщо в процесі надання йому послуги школа постійно оцінює його, вирішуючи, чи достойний він отримати високий бал, чи можна видати йому диплом?
Не дивно, що суперечки щодо того, чи є студент повноцінним клієнтом, чи все-таки він залишається лише студентом, не вщухають.
Ліза Бевіл (Lisa Bevill), представник IE Business School у Мадриді, переконана, що концепція "студента як клієнта" занадто спрощена. "Вона передбачає, що клієнт завжди правий і тому йому не можна заперечувати. Втім, така ситуація неможлива під час навчання". Вона підкреслює, що в процесі вступу до бізнес-школи стосунки між школою та студентами є "професійними, відкритими і сповненими поваги". Після того, як абітурієнт перетворюється на повноцінного студента — всі зусилля школи спрямовані на його розвиток.
"Очікується, що студенти самі розумітимуть важливість тих викликів, які ставитиме перед ними навчання в бізнес-школі. Адже саме це дає змогу зростати і рухатися вперед", — додає Бевіл.
Вероніка Хоуп-Хейлі (Veronica Hope-Hailey), декан Cass Business School у Лондоні, стверджує, що люди, які поступили до бізнес-школи повинні бути "студентами під час навчання та клієнтами поза ним". А це, в свою чергу, означає, що бізнес-школа повністю відповідає не тільки за високу якість сервісу, який вона надає своїм клієнтам, але й за результат — тобто професійний та особистий розвиток студентів, навіть якщо для цього необхідні методи, які не застосовуються у класичному бізнесі (оцінка студентів, тестування тощо).
За матеріалами "MBA student or business school customer?", TopMBA.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|