Управлінська освіта: рейтинги Financial Times
Financial Times опублікувала рейтинги бізнес-шкіл, які чітко вказують на одне: конкуренція між гравцями індустрії ділової освіти сектору зростає, а їхні пропозиції стають все більш різноманітними.
Unicon, міжнародний консорціум університетів, що пропонують програми з управлінської освіти (об’єднує 113 провідних бізнес-шкіл), підкреслює різноплановість підходів, котрі застосують його учасники. А CarringtonCrisp (консалтингова компанія у сфері бізнес-освіти) провела опитування, учасники якого наголосили, що найважливіше для них — бачити, що слухачі навчальних програм насправді ініціюють потрібні зміни у своїй структурі. Також опитування показало, що коло провайдерів управлінської освіти, які отримують високі доходи, не обмежуються елітарними закладами (деякі члени консорціуму Unicon мають річні доходи в сумі понад 2 млрд), а стає дедалі ширшим.
Переліки Financial Times включають рейтинги 80-ти провайдерів загальнодоступних програм, 80-ти провайдерів кастомізованих програм та 50-ти провідних провайдерів навчальних курсів обох типів.
Зрозуміло, що ці переліки тільки частково відбивають картину актуальних пропозицій на ринку бізнес-освіти. Наприклад, у них не представлені різноманітні програми, які надаються корпоративними структурами, зокрема, консалтинговими компаніями (такими, як PwC, McKinsey і Egon Zehnder), багато спеціалізованих елітарних курсів або суто онлайн-пропозиції.
Розширення кола провайдерів вказує на важливу зміну в індустрії бізнес-освіти: формат навчання урізноманітнюється (крім аудиторних занять, серед іншого, це може бути неформальне навчання на робочому місці, взаємне навчання колег або коучинг); а також зростає попит на програми з практичним ухилом.
Також опитування показало, що і бізнес-школи, і їхні клієнти прагнуть мати більш дієві способи вимірювання віддачі від зроблених у навчання інвестицій. Крім цього, і перших, і других цікавлять питання: як підвищити продуктивність навчання та як інтегрувати курс у дуже насичений робочий розклад керівника; як швидко втілювати дані досліджень у дії та як розширити діапазон навчальних форматів (зокрема, укладаючи партнерства між різними провайдерами).
Методологія
В основі рейтингу — опитування бізнес-шкіл та слухачів їхніх програм. У ході опитування оцінювалися наступні позиції:
- підготовка (якість контенту та підбору членів груп);
- дизайн курсу (структура, гнучкість курсу, розмір груп);
- методи навчання та матеріали (обсяг теоретичного матеріалу і релевантність для конкретного робочого контексту);
- викладацький склад (якість навчання, здатність гармонізувати зусилля для забезпечення цілісності курсу);
- якість учасників курсу (рівень академічної підготовки, рівень як управлінців, якість взаємодії в групі);
- нові навички та знання (релевантність для робочого середовища, стимулювання нового способу мислення);
- діяльність після завершення курсу (якість підтримки, що надається слухачам, можливості для нетворкінгу);
- досягнуті цілі (ступень реалізації очікувань, ймовірність, що курс буде порекомендований іншим);
- харчування, розміщення, матеріально-технічна база, ресурси.
Для кастомізованих програм, крім наведеного вище, оцінювалися ще дві позиції: цінність, яку отримали слухачі за вкладені кошти; та ймовірність їхнього повторного проходження курсу в цій самій бізнес-школі.
Опитування бізнес-шкіл здійснювалося за наступними позиціями.
Для загальнодоступних програм:
- відсоток слухачів-жінок;
- кількість слухачів з інших країн;
- зростання;
- присутність в інших країнах та регіонах;
- кількість та якість програм, які розробляються та надаються в партнерстві з іншими бізнес-школами;
- гендерна та національна багатоманітність викладацького складу.
Для кастомізованих програм:
- міжнародні клієнти;
- кастомізовані програми, які реалізуються в інших країнах;
- кількість та якість програм, які розробляються та надаються в партнерстві з іншими бізнес-школами;
- зростання;
- гендерна та національна багатоманітність викладацького складу.
За матеріалами "Executive education is evolving rapidly", FT.
|