“Негативні події, досвід та інформація мають вп’ятеро сильніший вплив на людей, ніж позитивні”, – пише Роберт Саттон (Robert Sutton) у своєму блозі. Тому не дивно, що на негатив люди завжди реагують куди більш гостро та болісно. Сам автор частково дотикається до цієї теми у своїй книзі “Правило «жодних покидьків»” (The No Asshole Rule) і пояснює, чому важливо, щоб у корпоративному середовищі було якомога менше (а в ідеалі – зовсім не було) людей із негативним сприйняттям оточення. Адже вони заражають своїм негативізмом інших!
Дослідження, які розвивають цю тему, показують, що навіть у сімейних стосунках взаємодія між чоловіком та дружиною працює за принципом “5 до 1”. А це означає, що після будь-якої сварки чи негативних подій, потрібно здійснити як мінімум п’ять позитивних взаємодій для того, щоб шлюб залишався міцним. Можливо, саме нерозуміння цього принципу призводить до підвищення частоти розлучень у всьому світі.
Те саме стосується і взаємодії між колегами у компанії і особливо – на найвищому рівні. Негативно налаштований керівник, швидш за все, веде свою організацію до провалу. Але навіть якщо на вершині компанії знаходиться оптиміст, слід особливо уважно стежити за всіма ланками персоналу. При цьому варто пам’ятати, що найефективнішим способом буде спроба повністю позбавитися від негативу, а не намагання привнести додатковий позитив (хоча останнє також важливе). Адже на кожну одиницю негативного досвіду, інформації, взаємодії потрібно дати відповідь як мінімум у п’ятикратному розмірі позитиву.
Найпростіший спосіб – позбавитися від негативно налаштованих людей та тих особистостей, які роздмухують конфлікти. Навіть якщо вони видаються вам незамінними співробітниками.