Інтернет-реклама перспективна, дуже перспективна і дуже-дуже… – такі епітети ми чуємо в кожному закуточку вже не тільки самої Мережі. Так, це найбільш швидкозростаючий сегмент рекламного ринку, всіляко розвивається і т.д. і т.п.
Перефразовуючи відомого персонажа: «Незабаром не буде ні радіо-, ні телевізійної реклами. Вся реклама буде тільки в Інтернеті». Думаю, що власники популярних інтернет-порталів не відмовилися б від такої перспективи 🙂
Звичайно ж, жартами-жартами, але все-таки цікаво, який відсоток в остаточному підсумку зможе досягти наймолодший тип реклами. У США, приміром, в 2006-му році витрати компаній на рекламу в Мережі, як очікується, виростуть на 30% до $16 млрд. В усьому іншому світі в цьому секторі також очікується потужний ріст: за прогнозами Merrill Lynch – на 35% до $11,6 млрд. Чи є своєрідні обмеження проникнення реклами в Інтернет?
Одне з таких обмежень, на думку аналітиків, це брак кваліфікованих кадрів. Дійсно, зараз у ВУЗах не навчають такій спеціальності як, наприклад, інтернет-маркетолог або ж оптимізатор (SEO). І не дивно. По-перше, де брати викладачів? Як правило, це самоучки, які згодом, думаю, трансформуються в цілком самостійних учителів. По-друге, все ще існує несерйозне ставлення до Інтернету як інформаційно-розважального середовища і перенесення подібного ставлення до фахівців.
Інше обмеження – соціальні мережі, що стрімко розвиваються (блоги, спільноти). Здавалося б, розвиваються – це чудово, яке ж це обмеження? Образно кажучи, це таке собі „перспективне обмеження”. Насправді, на відміну від інтернет-ресурсів, які із самого свого „немовлячого віку” заточені під рекламні послуги, учасники віртуальних спільнот створюють свого роду «державу» зі своїми законами і правилами. Для них важливо висловити СВОЮ точку зору, поділитися СВОЇМИ враженнями та переживаннями, виявити СВОЮ винятковість і оригінальність. Погодьтеся, що підв’язати до всього цього рекламу, нехай і витончену, досить важко. Звичайно ж, є й бажаючі просто заробити (аналітики підрахували, що таких не більше 7%), але цінність, із погляду співтовариства, їх «партизанських» повідомлень буде дуже низькою. Крім того, є велика ймовірність обструкції з боку «некомерційних» учасників.
От так і дивляться на величезний трафік, вироблений соціальними ресурсами, рекламодавці з мільярдними бюджетами, слинки течуть, а зробити майже нічого не можуть. Чи це добре? Думаю, так. Рекламодавці однаково викрутяться, а в нашому, нехай і віртуальному, світі, що божеволіє на рекламі, повинні залишатися оази.