Найкращі новатори у якості сировини для нових ідей використовують старі ідеї. Таку стратегію автори статті “Побудова фабрики інновацій” Ендрю Харгадон і Роберт Саттон називають брокерінгом знань. А система підтримки інновацій являє собою цикл брокерінга знань, що складається з чотирьох стадій.
Перший крок – Відбір хороших ідей.
Брокери – компанії, які поширюють нововведення, займаючись брокерінгом знань, – прагнуть охопити безліч ринків, галузей, країн, регіонів і господарських одиниць. Вони постійно відслідковують технології, що себе зарекомендували, продукти, бізнес-моделі й методи ділових стосунків і розуміють, що основним джерелом нового є старе – навіть коли вони не знають точно, як саме стара ідея може стати в нагоді в майбутньому. Коли брокери натрапляють на цікаву ідею, вони не просто відкладають її про запас. Вони прокручують її подумки – а коли це можливо, то й на руках, – щоб зрозуміти, як і чому вона працює, і з’ясувати, що в ній добре й що погано, і починають програвати в уяві, як її можна було б використати по-новому.
Другий крок – Підтримка життєздатності ідей.
Цей крок дуже важливий, тому що забутими ідеями скористатися не можна. Дослідження фахівців з когнітивної психології показали, що найчастіше найбільшою перешкодою для рішення проблем виявляється зовсім не незнання. Справа в тому, що люди не можуть виявити необхідну інформацію в потрібний час, навіть якщо вона їм уже знайома. Корпоративну пам’ять в організаціях підтримувати ще складніше. З відходом людей компанії втрачають те, що їм відомо. Поширенню ідей можуть перешкодити географічні відстані, політичні розбрати, внутрішня конкуренція й невідповідні системи заохочень.
Третій крок – Використання старих ідей на новий лад.
Третя стадія циклу починається з усвідомлення того, як можна по-новому використати відібрані й збережені ідеї. Нерідко їхнє застосування виявляється неймовірно простим. Коли винахідники з лабораторії Едісона конструювали електричну лампочку, їхні експериментальні зразки постійно вивалювалися з фіксаторів. Одного разу якийсь технік подумав, а чи не вдержить лампочку в патроні ковпачок з різьбленням на зразок кришки, що так туго загвинчується на пляшці з гасом. Спробував, вийшло, і з тих пір конструкція не мінялася. Старі ідеї можуть виявитися потужним рішенням нових проблем, якщо в брокерів є навичка знаходження таких аналогій.
Четвертий крок – Тестування перспективних концепцій.
Хороша ідея для нового продукту або організації бізнесу сама по собі коштує небагато. Її необхідно перетворити в щось, що можна протестувати, і, якщо випробування пройдуть успішно, інтегрувати її в те, чим займається компанія, у те, що вона виробляє чи продає. Швидке перетворення творчої ідеї в реальну послугу, продукт, процес або бізнес-модель – заключна стадія циклу брокерінга. Під “реальним” розуміється щось конкретне настільки, що воно придатне для тестування, під “швидким” – те, що перебуває на ранньому етапі процесу, коли ще можна виловити й виправити помилки. “Реальна міра успіху, – говорив Томас Едісон, – кількість експериментів, які можна провести протягом 24-х годин”.