10 ризиків, на які повинен йти кожен підприємець

10 ризиків, на які повинен йти кожен підприємець Більшість підприємців вважають ризик виключно негативним явищем і намагаються всіма можливими способами знизити чи взагалі виключити його можливість. Втім, як стверджує Мартін Цвілінг (Martin Zwilling), генеральний директор та засновник Startup Professionals, на сторінках видання Examiner.com – йти на певні ризики все ж необхідно для зростання та конкурентної переваги. До таких ризиків належать, наприклад, стратегічні ризики – тобто готовність свідомо ризикувати, щоб ініціювати позитивні зміни у компанії.

Власне, суть підприємництва, значною мірою полягає саме в тому, щоб йти на стратегічний ризик, мінімізуючи при цьому інші ризики. Нижче наведено кілька простих прикладів “правильних” ризиків, яких не варто боятися, і які навпаки – слід свідомо ініціювати.

1. Відшукайте інноваційне рішення важливої для ваших користувачів проблеми. Ризик при цьому може бути доволі великим, якщо ваше рішення не спрацює, чи якщо його “ціна” більша, ніж сама проблема, яку воно повинне вирішити. І пам’ятайте, що раз продукт подобається вам – це ще зовсім не означає, що він сподобається всім.

2. Плануйте замінити свій продукт кращим (і дешевшим). Якщо теперішній продукт приносить прибуток, складається враження, що витісняти його – невиправданий ризик. Однак, новітні технології можуть несподівано знизити його. Тому вам потрібно постійно вдосконалюватися і розширювати свої можливості.

MUST READ:  Чому відсутність помилок – фатальне явище для вашої компанії

3. Намагайтесь створити динамічну лінійку продуктів, а не один продукт. Додаючи кожен новий продукт до свого асортименту, ви збільшуєте свої можливості пропонувати кращі функціональність та якість.

4. Реалізуйте нову бізнес-модель. Сьогодні програмне забезпечення як сервіс (Software as a Service, SaaS), значно потіснило традиційну модель ліцензування програмного забезпечення. Втім, запропонувати таку модель вперше було для компанії SalesForce справжнім стратегічним ризиком. Проактивне впровадження нових бізнес-моделей – це хороший ризик; тоді як регулярне зниження вартості на послуги та продукти, які застарівають – це поганий ризик.

5. Скооперуйтесь з конкурентом. Використайте “співробітництво конкурентів” (coopetition, cooperation+ competition) для розподілу витрат, економії на масштабі, отримання доступу до нових ринків тощо.

6. Плануйте витрати на маркетинг. Це поганий ризик – розраховувати лише на рекламу “із вуст в уста” і вірусну активність в соціальних мережах. У наші часи для того, щоб заробити гроші, необхідно потратити гроші. Звісно, потрібно суттєво попрацювати над правильним вибором засобів комунікації.

7. Будуйте свою команду із найкращих. Хороші люди дуже дорого коштують. Їх складно знайти, а ще складніше – утримати, що додає ризик вашому стартапу. Але це – стратегічний ризик. Намагання найняти “дешевших” співробітників чи розраховувати на рідню – поганий ризик.

MUST READ:  Десять «золотих правил бізнесу», які варто ігнорувати під час кризи

8. Розраховуйте радше на мінімальне фінансування, ніж на максимальне. Це відомий пардокс, що стартапи, профінансовані для зменшення ризику, частіше переживають крах, ніж недофінансовані. Зі стратегічної точки зору, що більше ви здатні зробити за менші гроші – тим більші у вас перспективи.

9. Будьте агресивними в своїх прогнозах. Кожен інвестор вислуховує “консервативних” засновників, які намагаються скоротити прогнози, щоб зменшити ризик. Не дивно, що більшість із них не отримує фінансування. Прогнози повинні бути стратегічними – тобто дійсно заснованими на максимальних можливостях. Але при цьому – реалістичними.

10. Будьте лідерами, а не послідовниками. Лідери завжди збирали “вершки”, а послідовники отримували менше. Підприємці, які намагалися зменшити ризик, слідуючи за лідерами, створюючи новий google чи facebook – практично ніколи нічого не отримували. І ви це також прекрасно знаєте.

Складність стратегічних ризиків полягає в тому, що вони повинні бути проактивними, вимірюваними і керованими. Якщо це не так – вони автоматично перетворюються на “погані” ризики. Спробуйте проаналізувати, скільки часу ви витрачаєте на керування “поганими” ризиками? Якщо більше 50% – то весь ваш стартап – це поганий ризик.