П’ять секретів бізнес-успіху від Річарда Бренсона

П'ять секретів бізнес-успіху від Річарда БренсонаРічарда Бренсона (Richard Branson), відомого підприємця, власника корпорації Virgin, епатажного мільярдера й автора кількох книг-бестселерів, часто запитують, чи не довідався він протягом своєї кар’єри якогось секрету або хоча б чіткої відповіді на питання про те, як успішно розвивати свій бізнес. Він витратив деякий час, щоб обміркувати, що характерно для успішних проектів Virgin і, головне, що пішло не так у випадках, коли вони зазнали невдачі. Отже, проаналізувавши 40 років своєї кар’єри в бізнесі, Бренсон сформулював п’ять “секретів”.

Одержуйте задоволення від того, чим ви займаєтесь

Оскільки відкриття своєї справи припускає багато важкої праці й займає безліч часу, буде краще, якщо ви будете одержувати від цього задоволення. Коли Бренсон почав створювати Virgin у квартирі, що розміщувалася в підвалі будинку на заході Лондона, він не планував будувати бізнес-імперію, не було ніякого великого плану або стратегії. Він хотів створити такий бізнес, яким би йому подобалося займатися і який дозволяв би при цьому оплачувати рахунки.

Створіть щось видатне

Не важливо, чи робите ви продукт, послугу або створюєте бренд, у сучасному світі нелегко створити компанію, вижити й домогтися процвітання. У дійсності в наш час потрібно зробити щось радикально нове, щоб вас помітили. Створіть щось, чим буде пишатися кожен ваш працівник. Компанії, як правило, являють собою групу людей, і саме люди – ваш головний актив.

MUST READ:  Чого бояться керівники?

Будьте хорошим лідером

Як лідер ви повинні вміти вислуховувати людей. Ви повинні мати власну думку, але немає сенсу нав’язувати свої погляди іншим без обговорення проблеми. Ні в кого немає монополії на хороші ідеї і поради. Слухайте людей, розпитуйте людей й учіться в них. Як лідеру вам також прийдеться навчитися вміло хвалити людей. Ніколи не критикуйте людей відкрито, ніколи не виходьте із себе й завжди щедро хваліть своїх колег за добре виконану роботу. Люди розцвітають, коли їх хвалять. Звичайно, їм не потрібно вказувати на помилки, тому що в більшості випадків вони й так знають, що допустили їх. Якщо хтось не справляється, не викидайте його або її автоматично за двері. Компанія повинна бути справжньою родиною. Отже, з’ясуєте спершу, чи немає для цієї людини відповідної роботи в рамках вашої компанії. У більшості випадків ви знайдете щось для будь-якого типу особистості.

Будьте на виду

Хороший лідер не сидить увесь час за письмовим столом. Бренсон ніколи не працював в офісі – він завжди працював з дому, але виходив відтіля, щоб зустрічатися з людьми. Він увесь час подорожує, але завжди тримає в задній кишені записну книжку, щоб записувати питання, проблеми або хороші ідеї.

MUST READ:  Як побудувати довірливі стосунки із клієнтом

Бренсон намагається стежити за тим, щоб були призначені виконавчі директори, які дотримуються тієї ж філософії. Таким чином, їм вдається керувати великою групою компаній точно так само, як дрібний бізнесмен керує сімейною фірмою, і в підсумку вона залишається настільки ж дружелюбною й чуйною на побажання клієнтів.

Боріться й не падайте духом

Коли ви створюєте свій бізнес із нуля, ключове слово для вас на довгі роки – “виживання”. Вижити дуже важко. На самому початку ви не маєте часу чи енергії, щоб піклуватися ще й про порятунок світу. Вам потрібно боротися, щоб ви могли доглядати за своїм банківським менеджером і платити по рахунках. Якщо говорити буквально, то ви повинні сконцентруватися на виживанні.

Якщо вам не вдасться вижити, просто помніть, що більшість молодих компаній зазнають невдачі, а невдачі дають найбільш цінний досвід. Не можна сильно падати духом. Просто вставайте й намагайтеся знову!

За матеріалами “НГ”