Як відомо, помиляються всі – одні частіше, інші рідше. Керівники – не виключення. Портал BCBusinessOnline пропонує згадати найгучніші, абсурдні й непоправні висловлення керівників відомих компаній, через які їхні автори готові були скусати собі лікті й провалитися крізь землю.
«Яка користь буде компанії від цієї електричної іграшки?»
Це висловлення належить Вільяму Ортону (William Orton), главі Wester Union Telegraph Company. Фраза була вимовлена в 1876-му році, коли тодішньому комунікаційному магнатові запропонували купити патент на телефон. На думку Ортона, «іграшка» не змогла б скласти конкуренцію телеграфного зв’язку ні за яких умов. Але час розпорядився інакше. Зараз телефонами користуються мільярди людей, а Western Union продовжує залишатися банальним телеграфом, хоч і небагато модифікованим. Правда, компанії гріх скаржитися. У рік вона заробляє $5 млрд.
«Єдине, у чому нас можна обвинуватити, – це недостатня щедрість щодо самих себе»
Так сказав Конрад Блек (Conrad Black), глава колись могутньої медіа-імперії Hollinger International, яка займала 3-е місце у світі. Його фраза була не більш ніж лукавством. У 2003-му році з’ясувалося, що Блек дав розпорядження продати частину активів і розподілити виручені $32,2 млн. між чотирма топ-менеджерами. Директори просто відпиляли від компанії шматок і провели угоди в обхід акціонерів й аудиторів. Акціонерам такий маневр, звичайно ж, дуже не сподобався. Лорд Конрад Блек сів у в’язницю, але в 2007-му році був випущений під заставу.
«640 Кб пам’яті вистачить кому завгодно»
IT-фахівці, готуйтеся до «холівару», тому що ці слова належать Біллу Гейтсу (Bill Gates). Прямих доказів цьому немає, тому Гейтс усіляко відхрещується від приписуваного йому висловлення. Мов, жоден фахівець, який працює в комп’ютерній індустрії і перебуває в здоровому глузді, ніколи не скаже, що конкретного обсягу пам’яті вистачить на всі часи.
«Загалом, у нас є нова формула для Coca-Cola»
Неважко догадатися про автора висловлення. Це глава The Coca-Cola Company Роберто Гоїзуета (Roberto C. Goizueta). У 1985-му році його компанія випустила на ринок напій зі зміненою формулою. Спроба поліпшити ідеал привела до провалу. Протягом першого тижня продажів Coca-Cola одержувала по гарячій лінії більше 6 тис. дзвінків від розгніваних споживачів. Компанія відкликала партію нової «коли» і повернулася до перевіреної рецептури. Скандал улігся, а Гоїзуета примудрився вийти сухим з води й зберегти свій пост.
«Мені подобається зачіска Мекі. На мій погляд, він виглядає офігенно»
Засновник й один з топів американської компанії Whole Foods Джон Маккей (John Mackey) прославився тим, що став одним із перших бренд-активістів у соціальних медіа. Обравши псевдонім Rahodeb, він всіма правдами й неправдами агітував громадськість за компанію і її продукти, не забуваючи при цьому добряче попсувати нерви конкурентам з Wild Oats. Записами в співтоваристві біржових гравців на порталі Yahoo він посилено збивав ціну на акції Wild Oats. Спектакль тривав вісім років. У 2008-му році Rahodeb попрощався з аудиторією, на що один із користувачів побажав йому успіхів у роботі, назвавши його JM (Джон Маккей). Виходить, шельму вичислили дуже давно.
«Я б хотів перезавантажити своє життя»
Саме так можна перекласти висловлення боса BP Тоні Хейворда (Tony Hayward), яке він оборонив 31 травня 2010 року, коли його запитали про аварію на буровій платформі в Мексиканській затоці. Жах і масштаб трагедії захльостували головного британського нафтовика. Але його компанія ніби не помічала галасу розгніваних людей і весь час намагалася робити хорошу міну при поганій грі. Втім, сам Хейворд одержав можливість перезавантаження життя. Його замінив Роберт Дадлі. А Хейворд відправився на заслужений відпочинок – подумати про вічне.
За матеріалами E-xecutive