Два способи одружитися, або Відволікаючий і добровільний маркетинг

Два способи одружитися, або Відволікаючий і добровільний маркетингСет Годін (Seth Godin) у своїй книзі “Добровільний маркетинг” (Permission Marketing) пропонує найбільш наочний спосіб порівняти роботу фахівців з відволікаючого і добровільного маркетингу – провести аналогію зі вступом у шлюб. Цей спосіб демонструє, що розсилка великої кількості індивідуалізованих повідомлень у тимчасовій перспективі працює краще, ніж єдине повідомлення, яким би яскравим і таким, що легко запам’ятовується, воно не було.

Фахівець із відволікаючого маркетингу купує надзвичайно дорогий костюм, нові туфлі, шикарні аксесуари. Потім за допомогою найкращої бази даних й експертів з маркетингових стратегій вибирає ідеальний (з погляду чисельності) бар для знайомств.

Увійшовши в бар, фахівець із відволікаючого маркетингу рішучим кроком підходить до найближчій дівчині й пропонує їй руку й серце. Зустрівши відмову, він по черзі робить пропозицію всім присутнім дамам.

Витративши цілий вечір на пошуки нареченої й залишившись ні із чим, фахівець із відволікаючого маркетингу робить висновок, що у всьому винуваті його костюм і взуття. Він звільняє кравця, а також експерта зі стратегій, який порадив йому цей бар, і повторює спробу в наступному закладі.

MUST READ:  Блог для маркетолога

Знайома ситуація, чи не так? Саме так поводяться більшість великих маркетологів. Вони наймають агентство й створюють надзвичайно дорогу рекламу. Вони “досліджують” ідеальні місця для її розміщення. Вони відволікають споживачів у надії на те, що хоча б одна людина зі ста візьме та й купить товар. А потім, зазнавши фіаско, вони відмовляються від послуг свого агентства!

Інший спосіб одружитися набагато легше, раціональніше й успішніше. Він називається “побачення”.

Фахівець із добровільного маркетингу йде на побачення. Якщо воно проходить успішно, то парочка зустрічається ще раз, потім ще, доти, поки після десяти-дванадцяти побачень сторони не зможуть дохідливо викласти один одному свої потреби й бажання. Після двадцятого побачення вони знайомлять родини зі своїм вибором. Нарешті, після трьох-чотирьох місяців побачень фахівець із добровільного маркетингу робить партнерові пропозицію руки й серця.

Добровільний маркетинг дуже нагадує побачення. Використовуючи багато правил поведінки на побаченні, він перетворює сторонніх людей у друзів, а потім – у клієнтів.