Як відомо, операції – це добре відпрацьований процес, керований на основі старих знань. Операції створюють сьогоднішню цінність, у той час як інновації створюють майбутні можливості. Основна різниця між операціями й інноваціями – це невизначеність, що дозволяє провести асоціативну аналогію із джазом – музичним стилем, в основі якого лежить імпровізація.
Пропонуємо вашій увазі 11 принципів джазу управління інноваціями, наданих порталом Центру підприємницької творчості й системних інновацій (CECSI).
1. Задайте стратегічний напрямок. Надихайте. Створіть надихаючу візію й оголосіть “хрестовий похід”. Зв’яжіть стратегію введення інновацій із корпоративною візією, цілями, задачами й стратегіями. Розробіть стратегічну дорожню карту введення інновацій, що допоможе вам вибрати правильні проекти й виконати їх.
2. Відкрито визначте процес управління інноваціями. Допоможіть людям зрозуміти, як вони і їхня робота вписуються в загальну картину роботи компанії й інноваційний процес. Задокументуйте інноваційний процес за допомогою нескладних дорожніх карт і схем і поясніть його людям як словом, так і справою.
3. Розвивайте свою крос-функціональну майстерність, щоб навчитися використовувати приховану силу розмаїтості й розкрити секрети синергії. Допомагайте співробітникам розвивати їх кросфункціональну майстерність. Переміщуйте людей із місця на місце, з однієї посади на іншу, щоб вони отримали найрізноманітніший досвід роботи. Створюйте кросфункціональні інноваційні команди, що складаються з людей із різними точками зору.
4. Створіть атмосферу творчого хаосу, щоб дати поштовх творчої активності людей і збільшити ймовірність несподіваних відкриттів. Постарайся знайти правильний баланс між порядком і хаосом.
5. Беріть під сумнів устояні припущення. Будьте заповзятливим лідером інновацій. Мисліть нестандартно. Безупинно задавайте пошукові питання “Чому…?” й “А що якщо…?”, щоб виявити приховані проблеми й можливості. Улаштовуйте мозкові штурми не раз у тиждень, а щодня, щоб підтримувати еластичність мозків людей і постійно вдихати нове життя в інноваційний процес.
6. Улаштовуйте перехресне “запилення” ідей. Прагніть з’єднати широкий спектр ідей, поглядів, навичок і стилів роботи. Заохочуйте коментарі й висування ідей. Призивайте як адвокатів, так і критиків активно висловлюватися. Запрошуйте людей зі сторони – експертів, покупців, постачальників і партнерів. Міняйте кути зору, щоб оцінювати ідеї з усіх боків.
7. Винагороджуйте людей за генерацію ідей. Людям необхідно знати, що їхні ідеї дозволяють змінити речі на краще. Визнання підбадьорює людей активно робити якісний внесок.
8. Експериментуйте, щоб скористатися можливостями, що відкриваються, набути нових навичок, довідатися щось нове, аналізуючи, і виявити нові можливості. Створюйте пілотні зразки, щоб створити візуальне уявлення про новий продукт, випробувати його, надихнутися на нові ідеї, а також “продати” свої ідеї спонсорам і колегам.
9. Дайте людям право на невдачу. Невдачі дають можливість багато чому навчитися і вони повинні розглядатися як кров і плоть інноваційного процесу та бути сходами до успіху. Витягніть уроки з невдач, перегрупуйтеся й почніть знову, але вже більш розумно.
10. Вимірюйте досягнутий прогрес, щоб скорегувати свої дії й прискорити реалізацію ідей.
11. Перетворіть роботу в задоволення, щоб люди були радісно збуджені й від своєї діяльності, і від роботи в команді, і від зухвалих проектів, за які вони беруться.