Як правильно застосовувати «метод батога» для виховання співробітників?

Як правильно застосовувати метод батога для виховання співробітників У світі не існує жодної компанії, в якій би працювали ідеальні співробітники, які ніколи не помиляються. Самі по собі помилки – це абсолютно нормальне явище. Втім, у більшості випадків керівник не може просто ігнорувати помилки своїх підлеглих. Особливо – якщо це негативно впливає на компанію, її імідж чи результативність.

Коли йдеться про покарання провини, більшість людей згадують широко розповсюджену теорію батога та пряника. Марк Састер (Mark Suster), інвестор та венчурний капіталіст, переконаний, що підприємці повинні мати у своєму арсеналі обидва ці методи, про що він пише у власному блозі Both Sides of the Table. “Той хто стверджує, що менеджер повинен використовувати тільки метод пряника – популіст”, – пояснює він.

Втім, “батіг” лідера також повинен бути правильним. Наївно вважати, що пряма агресія та крик на працівників, зможуть ефективно вирішити ситуацію. Позиція “засмученого батька” завжди була більш ефективною, ніж демонстративне покарання чи приниження винуватця. А слова з вуст керівника: “Знаючи вас, я очікував, що рівень підготовки до зустрічі буде куди кращим. Вочевидь, ви просто не сприйняли серйозно моє прохання підготуватись до важливої ділової поїздки…” – впливають на працівника магічним чином і він зразу розуміє, де допустив помилку.

MUST READ:  МакДональдс прагне реабілітувати значення МакРоботи

Ось кілька принципів, про які варто пам’ятати керівникові:

1. Вказуйте на помилку. Найкраще робити через деякий час після ситуації, в якій ваш підлеглий опинився “не на висоті”. Попросіть працівника самостійно оцінити свої дії і сказати, в яких моментах він був неправий, де допустив помилки тощо. А через один-два дні обговоріть із підлеглим його помилку. Які висновки він зробив зі своїх дій?

2. Прямо говоріть про свої очікування. Наївно сподіватися, що ваш підлеглий зробить все правильно, якщо ви навіть не пояснили йому, що для вас означає “правильно”.

3. Беріть активну участь у створенні нових правил/процесів, які гарантуватимуть, що подібні помилки більше не повторяться. Станьте для працівників людиною, яка допомагає вказати на шлях до вирішення проблем. Ваше завдання – сприяти створенню середовища, в якому помилки будуть малоймовірними (якщо не неможливими).

4. Не поспішайте демонструвати працівникові, що все гаразд, відразу після помилки. Щоб бути ефективним “засмученим батьком” вам потрібно деякий час зберігати дистанцію від підлеглого, щоб він зрозумів свою помилку і побачив, що “не все гаразд”. Як і батькові – керівникові може бути важко зберігати дистанцію, адже він хоче якомога швидше пробачити і “пригорнути” своїх “дітей”. У підлеглих повинно виробитися відчуття, що їм необхідно знову заслужити вашу довіру.

MUST READ:  Менеджер з нагайкою або Як знизити результативність компанії

5. Не підвищуйте голос. Навіть якщо ситуація дійсно жахлива і ви втрачаєте розум через можливі наслідки – ніколи не підвищуйте голос і не переходьте на крик. Це завжди грає проти вас і знижує ваш авторитет в очах співробітників. Справжньому лідерові не потрібно кричати, щоб бути ефективним.

6. Хваліть людей публічно, а сваріть – тільки наодинці. Публічна критика та демонстрація помилок підлеглого – чудовий спосіб покарати його, але найгірший спосіб досягнути ефективної роботи у майбутньому. Адже слухаючи критику на людях, підлеглий думатиме лише про те, що його принижують на очах у колег, а зовсім не про те, як виправити і більше ніколи не допустити зроблену помилку. А ще такий працівник думатиме про те, що його керівник – покидьок, і, на превеликий жаль для вас, буде абсолютно правим!