Божевільні ідеї ціною в мільйони

Божевільні ідеї ціною в мільйониЯк не дивно, часто навіжені та безглузді, на перший погляд, проекти приносять парадоксально великий доход. Вашій увазі пропонується список, створений журналом Forbes, десяти crazy-бізнесів, які донині генерують прибуток всупереч здоровому глузду. Хоча… можливо власники цих ідей просто вийшли за межі стереотипного бізнес-мислення?

Гусяча поліція

Вони охороняють від ворогів поля для гольфа. Вони витривалі й слухняні. Вони – це 33 собаки породи бордер-коллі, єдина у своєму роді гусяча поліція. Цей загін спеціального призначення по протидії нахабним птахам, які бомбардують гольфістів-аристократів продуктами життєдіяльності з висоти, був створений у 1987-му році. Підприємець Дейв Маркс із Нью-Джерсі вклав у компанію $3 тис. і заприсяг вигнати гусаків з повітряного простору гольф-клубів. Чим він успішно й займається вже 23 роки. Очікуваний виторг його бізнесу за підсумками 2010 року – $2,5 млн.

Екстрім на чотирьох колесах

У 2004-му році Доун Стоукс, тендітна дівчина і сейлз-менеджер медичного встаткування, утомилася боротися зі спогадами про перший досвід водіння Chevrolet Monza 1963-го модельного року. Вона зібрала $500 тис., купила 10 спеціально підготовлених Chevrolet Corvette, орендувала трек в одному з техаських містечок і відкрила школу водіння спортивних автомобілів. До неї потягнулися як ентузіасти швидкої їзди, так і компанії, які організовували у той чи інший спосіб тімбілдінг. Очікуваний доход за підсумками 2010-го року – близько $1,8 млн.

Персоналізація дитячих речей

В американських навчальних закладах, видимо, є дуже гостра проблема – інакше як пояснити скажену популярність фабричних «лейблів» для персоналізації дитячих речей? Дорослі, втім, теж не краще – можуть переплутати свої речі із чужими. Вклавши в 2002-му році близько $10 тис., Джулія Коул в 2010-му році заробить вже $4 млн.

Дерев’яні пазли

У зроблених вручну речей є особлива магія, за них готові добре платити. 71-річний Стів Річардсон знає про це не з чуток. Його пазли, зроблені з дерева й намальовані справжніми художниками, коштують від $125 до $5 тис. залежно від складності, й виконані настільки вишукано, що одержати їх у подарунок не відмовилась навіть англійська королева – знатна цінителька інтелектуальних розваг. «Ми спеціально робимо їх такими, щоб їх було важко зібрати», – зізнається підприємець. Розрахунок виправданий: доход маленької фірми зі штату Вермонт в 2009-му році склав $2,5 млн.

MUST READ:  Що робитимуть маркетологи у 2008-му році

День переїзду

Собаки, кішки й свійські тварини спокійно подорожують разом з хазяями. Але як перевозити диких звірів або вихованців зоопарків? Відповідь на це питання знають Кевін та Енджи О’Брайєн з Техаса. Вони – власники компанії PetRelocation.com. Стартувавши в 2004-му році з $97 тис. у кишені, згодом їх маленька сімейна фірма знайшла найглибшу спеціалізацію в області логістичних послуг – від власне перевезення до підготовки ветеринарних паспортів, проходження карантину й навіть митне оформлення. Практично повна відсутність конкуренції дозволяє подружжі О’Брайєн стригти купони в безсоромних кількостях – $4 млн. в 2010-му році.

Шкарпетки на аутсорсінг

Як і будь-який чоловік, швейцарець Самуель Ліхті, час від часу впадав у ступор, перераховуючи свої шкарпетки, тому що ніяк не міг домогтися, щоб їх була парна кількість. У 1999-му році його терпіння лопнуло. Він заснував компанію BlackSocks, яка стала допомагати чоловікам у «шкарпетковій бухгалтерії» – кілька разів у рік надсилати їм по дев’ять пар італійських шкарпеток ціною в $89. За підрахунками підприємця, такий аутсорсінг заощаджує чоловікам 12 годин у рік і три тижні життя. В 2007-му році Самуель став продавати в такий же спосіб нижню білизну. Тепер у нього 60 тис. клієнтів у 74-х країнах. «Казки про загублений час» у 2009-му році принесли йому $5 млн.

Броунівський рух

Питання про те, чому люди не літають, як птахи, перестав хвилювати Ріка Платта з Лас-Вегаса в 2009-му році. Тому, що не хочуть! Ті, хто хоче, приходять у спеціальний спортивний комплекс із батутами. Еластичні поверхні там установлені не тільки на підлозі, але на стінах і стелі, тому польоти можуть відбуватися в будь-якому напрямку. За $12 у годину тут проводять турніри, відпочивають родинами й розважаються на корпоративах. Колишній збирач металобрухту вклав у свій нинішній бізнес $2 млн., але повернув їх у перший же рік, заробивши мільйон. Тепер він збирається розвивати франчайзінгову мережу й шукає таких же безумців.

MUST READ:  Стоматолог VS. Консультант: знайдіть відмінності

Мистецтво ДНК

Курйозний дует, що складається з Адріана Соломоновича та Назіма Ахмеда, вигадливо змішує біологію із сучасним мистецтвом з 2005-го року. Вони малюють портрети клієнтів, а штрихами в цих портретах виступають амінокислоти із ДНК. Кожній амінокислоті відповідають свої кольори й своя позиція на полотні. Міні-портрет ДНК коштує $200, а епічне полотно потягне на $1,3 тис. Генетичні картини зберігаються в музеях Нью-Йорка й Токіо як твори сучасного мистецтва. Підприємці в 2009-му році заробили $1,4 млн.

«Я бачу, що ви нас бачите!»

Підприємець Кевін Мюррей почав свій бізнес у 1978-му році на хвилі розквіту шпигунських скандалів у корпоративному секторі США. Він допомагав виявляти стеження, вираховував пристрої для прослуховування та підглядання. День роботи Кевіна коштує $7-8 тис. Зараз, щоправда, прибутковість бізнесу знижується – на Уолл-Стріт „закручують гайки”, і всі ці законодавчі обмеження таки працюють. Доход контррозвідника опустився нижче $1 млн. і становить $760 тис. у рік.

Народний автомобіль

У шкільні роки Метью Хартзог підпрацьовував у магазині свого вітчима, продаючи запчастини для автомобілів виробництва GM. У вже зрілому віці він заснував свою компанію, яка торгує комплектуючими для однієї єдиної машини – Pontiac Fiero. Цей маленький, дешевий і дуже азартний центральномоторний суперкар був у свій час хітом на американському ринку й розійшовся тиражем у 370 тис. екземплярів. Частина з них була знищена в аваріях, частина згнила на смітниках, але 75 тис. «Фієро» ще катаються по дорогах Штатів. Вони обожнені своїми хазяями, які купують усілякі оригінальні й тюнінгові штучки в Метью й, звичайно ж, згодні не постояти за ціною. Шанувальники марки в 2009-му році принесли бізнесменові $2 млн.

За матеріалами Forbes, E-xecutive