Чи можна довіряти он-лайн оглядам?

Чи є он-лайн огляди продуктів правдивими та вагомими? Це питання було піднято на сайті bazaarblog. Відповідь на нього корелює із відповіддю на запитання чи довіряєте ви вірусному маркетингу та неофіційним відгукам своїх друзів та знайомих про той чи інший продукт?..

Згідно з дослідженням, проведеним MIT та University of Michigan існує високий рівень кореляції між неформальним спілкуванням між друзями та он-лайн оглядами фільмів. Це не дивує, адже, спілкуючись про фільм зі знайомим чи товаришем, ми зазвичай здійснюємо обмін враженнями і наша думка про фільм стає схожою. Он-лайн огляди формуються подібним чином і несуть найважливішу думку про фільм. Те саме відбувається і з оглядами іншої продукції.

Та чи може он-лайн огляд забезпечити автентичність точки зору? Адже завжди існує можливість натрапити на „куплені” огляди та брехню. Проте, загальна тенденція вказує на те, що переважна більшість оглядів все ж є доволі чесними і на них можна покластися. І саме з метою збереження цієї тенденції власники оглядів зазвичай залишають кілька способів додати нове повідомлення і включають можливість коментарів для відвідувачів. Контроль ззовні – найбільш об’єктивний.

MUST READ:  Інтернет-реклама: включіть гальма!

Отже, можна зі впевненістю стверджувати, що спільнота споживачів та клієнтів є найкращими суддями автентичності тих чи інших оглядів. Саме вони можуть ідентифікувати себе з тими чи іншими оглядачами і довіряти тим чи іншим авторам. Ще краще, якщо оглядачами і є самі клієнти. Приклад такого сервісу можемо бачити, приміром на сайті оглядів мобільних телефонів helpix.ru.

Існує безліч інших інструментів, які мають на меті унеможливити брехню та „замовлені” огляди. До них належать і „оцінки” оглядів, спеціальні опитування, і голосування – все те, що допомагає відчути нещирість. В результаті ж отримуємо цілком дієвий інструмент оглядів. Отже, хоч і не без виключень, он-лайн оглядам довіряти можна!!!