Що робить керівника по-справжньому хорошим? На це запитання на сторінках блога HBR спробував дати відповідь Роберт Саттон (Robert Sutton), професор менеджменту у Стенфордському університеті та автор відомої книги “Хороший бос, поганий бос” (Good Boss, Bad Boss). Роберт переконаний, що жодна навчальна програма та жоден популярний університет не здатен перетворити керівника на хорошого лідера, якщо йому не притаманний певний менталітет.
Тривалий аналіз, дослідження та спостереження доводять, що найкращим лідерам притаманний набір переконань, які ніколи навіть не спадали на думку чи активно заперечуються найгіршими керівниками. Нижче наведено перелік цих переконань:
1. Я маю неповне і хибне уявлення про те, що значить працювати на мене.
2. Мій успіх та успіх моєї команди значною мірою залежить від вміння виконувати очевидні та повторювані завдання, а не від магічного дару чи проривних ідей.
3. Наявність амбітних та чітких цілей має велике значення. Але не варто думати про них постійно. Моя робота полягає у орієнтації на маленькі перемоги, які дають змогу людям кожного дня робити ще один крок до мети.
4. Один із найважливіших і найскладніших аспектів мого успіху – це здатність зберігати хиткий баланс між надмірною наполегливістю та відсутністю наполегливості взагалі.
5. Моя робота полягає у захисті людей від зовнішніх втручань та відволікань… в тому числі й від моїх втручань у їхню роботу.
6. Я повинен бути достатньо самовпевненим, щоб показати людям, що саме я за все відповідаю, але достатньо скромним – щоб визнавати, що часто я виявляюсь неправим.
7. Я повинен боротися так, наче я завжди правий, і прислухатися до думок інших так, наче я завжди помиляюся. Але головне – навчити цьому підлеглих.
8. Один із найкращих методів оцінити моє лідерство та мою організацію – дати відповідь на запитання, що відбувається, коли хтось зі співробітників робить помилку.
9. Інновації – дуже важливий аспект для будь-якої команди чи організації. Тому моя робота – надихати людей генерувати та тестувати різні ідеї. Але не менш важливо навчити їх відмовлятися від поганих ідей… і від більшості хороших також.
10. Погане у вашій компанії має більшу силу, ніж хороше. Тому ваше першочергове завдання позбавитися від поганого, а не накопичувати хороше.
11. Яким чином я виконую свою роботу має таке саме значення, як і те, що саме я роблю.
12. Оскільки я маю владу над іншими, то в один “прекрасний” момент можу почати поводитися, як покидьок і навіть не помітити цього. Тому потрібно дуже уважно стежити і аналізувати свою поведінку, щоб цього не сталося.