Кувалда як інструмент боротьби за якість

Кувалда як інструмент боротьби за якістьЯкої би низької якості не був виріб, це можна компенсувати ціною, продавши товар з великою знижкою. Саме так уважали в 1985-ому році переважна більшість працівників китайських підприємств (і, думаю, вважають і понині). Ставлення до роботи на виробництві було відповідне. Для викорінювання цього Чжан Жуймінь, молодий керівник Холодильної компанії Циндао (тепер загальновідомої як Haier), прийняв найсуворіші й найрішучіші заходи.

У першу чергу він розробив звід правил, яких зобов’язані були дотримуватися всі співробітники корпорації. Була введена найсуворіша дисципліна, а також система штрафів і заохочень. Будь-яка недбалість жорстоко каралася.

Щоб погасити борги по зарплаті, Жуймінь взяв кредити в кількох сільгоспкооперативів у рахунок майбутньої продукції й почав створювати корпоративну культуру, про яку працівники не мали ані найменшого уявлення.

Однак найвражаючою мірою, яка згодом стала справжньою легендою, була наступна. Якось один з покупців повернув зламаний холодильник на завод. Чжан вирішив зайнятися цим сам і провів покупця по всьому складу з 400 холодильників у пошуках заміни. У процесі він виявив, що брак становить 20%.

MUST READ:  Принципи Harley-Davidson або Як залучити персонал у справи компанії

Після цього він розпорядився виставити всі 76 бракованих холодильників у цеху, роздав робітникам кувалди й наказав розколотити їх. Ті не наважувалися, адже вартість холодильника на той час становила близько двох їхніх річних зарплат. Йому радили продати ці холодильники робітникам з великою знижкою. Але Чжан заявив: “Якщо ми допустимо їх до продажу, то продовжимо помилятися, а це розорить нашу компанію”.

Холодильники рознесли на шматки. А одна з тих кувалд дотепер зберігається в кабінеті глави корпорації.

За матеріалами статті “Кувалда и передовые менеджерские идеи” (рос.)