Слово “інновації” скоро стане в нас таким самим заїждженим, як і маркетинг, менеджмент чи щось подібне. Оскільки розмов багато, а справжніх інновацій… Тобто, скільки не кажи “цукор” – солодше в роті не стає. У цьому контексті мені трохи дивно, що головні, так би мовити, проповідники інновацій в нас – наші провідні бізнес-школи, – так рідко звертаються до поняття “продуктовий менеджмент”. Поняття, яке є класичним для західного світу і звідки, власне, до нас йдуть ті ж самі інновації.
Принаймні, якихось публікацій, статей чи хоча б згадувань про роль та значення продуктового менеджменту на конференціях, семінарах, у журналах тощо ви майже не зустрінете. Враження, що їх просто не існує. Разом із тим, саме продуктові менеджери зіграли і продовжують грати головну роль у просуванні західних товарів на наших В2В ринках.
Я сам був 7 років продуктовим менеджером у 1990-их і активно сприяв витісненню українських товарів (точніше, їх залишків) в області промислової автоматизації в Україні. Пізніше, на початку 2000-го, вже у Франції працював рука об руку з продуктовими менеджерами з R&D та Маркетингу тієї ж компанії і бачив який грандіозний обсяг робіт вони виконують.
Порівнювати з нашими підприємствами – скажімо, з машинобудуванням – вкрай невдячна справа. Оскільки порівнювати нічого. Відсутність подібних функцій у наших виробників говорить про повне нерозуміння у нашого менеджменту як виробляти дійсно інноваційні та висококонкурентні продукти на постійній основі. Чи не тому наше машинобудування з кожним роком втрачає в позиціях?
Разом із тим, надія не полишає. Софтверні компанії, невеликі інженерні фірми, компанії з західними інвестиціями, деякі “могікани” з ОЕМ – ось перелік фірм, які взяли на озброєння не тільки слова “інновації”, а й зуміли впровадити цілісні підходи по їх системному продукуванню. Разом з ними і звичайні продуктові менеджери західних філій – всі вони належать до одного світу, який не говорить про інновації, а їх реально робить та просуває на ринку. І, зрештою, просуває продуктовий менеджмент як культуру і в нашій країні.
Вперше опубліковано у проекті B2B Insight