Які помилки роблять стартапери? Що заважає цікавим ідеям перетворитися на повноцінні бізнес-проекти? Антон Гладченко, один із дописувачів блога BizTimes, проаналізував західні бізнес-видання, такі як Fortune, Inc. та Forbes і склав перелік із шести основних помилок.
1. Відсутність початкового плану. Йдеться не про бізнес-план, адже останній створюється, коли засновники проекту вже більш-менш впевнені, що їхня ідея може бути успішною. Але при зароджені ідеї все одно дуже важливо перевірити її на “придатність”, подивитися на цифри. Саме для цього потрібен початковий план – аналіз ідеї.
2. Відсутність технічного спеціаліста в команді. Численні стартапи страждають від технічних проблем і великих витрат на старті тільки тому, що в їхній команді немає технічного спеціаліста (наприклад, власного програміста). Не варто недооцінювати важливість такої людини, оскільки саме від неї значною мірою залежить успішність стартапу.
3. Відсутність бізнес-моделі. Дивовижно, але багато початківців до сих пір створюють проекти, сліпо вірячи у свою ідею. Вони сподіваються, що корисний сервіс завжди буде прибутковим. Та, на жаль, це не зовсім так. Twitter та Facebook – це одиничні проекти. Бізнес-модель повинна бути розроблена з ідеєю проекту. Наприклад, якщо ви плануєте заробляти на рекламі, то потрібно виписати ті компанії, які є вашими потенційними клієнтами.
4. Відсутність “голодного натовпу”. Це одна з найбільших помилок будь-якого бізнес-починання. У вас може бути цікава ідея, дуже якісна реалізація, але… це все не має значення, якщо навколо немає “голодного натовпу”. Якщо ваш продукт або сервіс нікому не потрібен, то ви нічого не зможете зробити.
5. Небезпечний фокус. Проект може фокусуватися на єдиному клієнті чи джерелі прибутку і існувати тільки за його рахунок. Цілком прийнятний варіант для спонсорської моделі. Але що трапиться, якщо такий клієнт зникне або відмовиться від послуг компанії? Не варто “класти всі яйця в одну корзину”!
6. Досягнення цілей. Більшість стартапів починають заробляти гроші далеко не зразу після створення. Одним компаніям для цього потрібен рік, іншим – набагато більше. Якщо у них є інвестор – все гаразд. А що робити тим, хто займається стартапом у вільний від роботи час? Як зберегти мотивацію? Існує один надійний спосіб – досягнення цілей. Плануйте на кожен період (2 тижні, місяць, квартал) конкретні цілі, яких ви повинні досягнути. Це допоможе не тільки рухатися у правильному напрямку, але й позбавитися проблем з мотивацією (якщо цілі будуть досягатися, звісно).