Чому менеджери можуть навчитися у сомалійських піратів?

Чому менеджери можуть навчитися у сомалійських піратів? Розмовляючи про бізнес та стратегію, управлінці полюбляють використовувати різноманітні аналогії із військової сфери. Проте, Девід Джеймс (David James), професор Henley Business School, вважає, що більш доречним було б порівняння малого бізнесу із невеликими збройними угрупуваннями на зразок сомалійських піратів. Свою теорію він розкриває на сторінках видання The Economist.

Якщо забути про загрозу для життя та свободи, яку несуть пірати, їхня “бізнес-модель” може виявитися чудовим прикладом для наслідування для малого бізнесу та стартапів. Якщо вірити професору, який дійсно досліджував життя та діяльність піратів і має хороше уявлення про діяльність їхньої структури, середньостатистичний рейд обходиться піратам у $30 000. У середньому тільки один рейд із трьох виявляється успішним. Втім, “винагорода” за успішний рейд може легко вимірюватися мільйонами.

Найбільш важливий урок, який можуть дати пірати підприємцям, полягає в їхній стратегії. Основна причина успіху піратів полягає в тому, що вони завжди уникають “прямого” конфлікту. Жодному піратському судну не спаде на думку атакувати патрулюючий військовий флот. У такій битві вони, безсумнівно, програють. Тому основна стратегія піратів полягає у несподіваних і прихованих атаках на найменш захищені кораблі. Іноді, для того, щоб здобути омріяні мільйони, потрібно перемогти всього десяток чи два слабко озброєних моряків.

MUST READ:  Які сфери бізнесу зростатимуть у 2011-му році

Це урок, який варто взяти на озброєння невеликим компаніям, що вирішили відняти частку ринку у своїх великих конкурентів. Вкрай нерозумно намагатися перемогти потужну корпорацію на світовому ринку, будучи невеликим стартапом. Втім, спроба вв’язатися битву з цією ж корпорацією на конкретному локальному ринку може виявитися успішною. В деяких випадках гігант-конкурент не встигне навіть зреагувати.

Як приклад, професор наводить компанію wonga.com, яка вирішила поконкорувати за частку ринку з традиційними банками, знайшовши їхню слабку сторону: “негнучкість кредитної політики”. Тож wonga.com запропонувала клієнтам можливість отримати таку кількість грошей, яка їм потрібна, і рівно на той час, який їм потрібен. При цьому рішення про видачу кредиту приймалося практично миттєво і клієнти могли отримати його навіть без необхідності їхати до офісу – завдяки мобільним технологіям.

У деяких випадких такий несподіваний “удар” в найслабше місце здатен похитнути стабільність корпорації гіганта, і ринок почне перерозподілятися.