Типовий покупець вважає дорогий товар високоякісним, – до такого висновку дійшли психологи з Університету Айови (University of Iowa). Як відомо, це часто не відповідає дійсності. Однак лише незначна кількість покупців намагаються оцінити реальні якості товару, а не звертають увагу тільки на його цінові характеристики.
Людина робить покупки ґрунтуючись або на емоціях (наприклад, на основі принципу “подобається – не подобається”), або на холодному розрахунку (“хороша якість”, “прийнятна ціна” тощо). При цьому, розум часто уступає емоціям: коли, наприклад, покупець вибирає модель машини, тому що йому в ній приємно перебувати, а не тому, що вона має високі споживчі характеристики. Проте, “емоційні” покупки в довгостроковій перспективі виявляються більш вигідними, ніж “раціональні”.
Статтю з результатами цього дослідження опублікував Journal of Consumer Research.