Існує всього кілька причин, які змушують людей керуватися короткостроковими цілями, замість того, щоб мислити довгостроково: вони не планують довго затримуватися на своєму місці; вони планують заробити так багато грошей, що готові пожертвувати всім іншим; вони переконані, що їх не впіймають (не засудять).
Відомий експерт з маркетингу Сет Годін (Seth Godin) у своєму блозі розповідає, що можна вважати короткостроковим капіталізмом та чому це явище завжди пов’язане з намаганням обманути.
Короткострокове виробництво ігнорує забруднення навколишнього середовища, поганий дизайн та вплив на співробітників, тому що все, чого воно прагне – це швидкі гроші.
Короткострокова архітектура орієнтується на максимальне здешевлення будівництва, створюючи споруди, які швидш за все будуть непридатними для експлуатації вже через кілька десятиліть.
Короткостроковий маркетинг готовий обманути споживача з метою швидше продати йому той чи інший товар, він з легкістю “розкидається” гучними обіцянками, які насправді нічого не варті.
Короткострокові продажі передбачають розсилання спаму максимальній кількості людей з максимальною швидкістю.
Короткостроковий найм призводить до працевлаштування “дешевого” персоналу і відсутності практично будь-яких програм його розвитку.
Таким чином короткостроковий капіталізм – це здійснення діяльності, яка приносить шкоду в довгостроковому розрізі. Один із найбільш образливих “титулів” для підприємця – це “короткостроковий капіталіст”.