Причини краху стратапів

Причини краху стратапів Раніше ми вже розглядали основний перелік проблем, які нерідко призводить до смерті стартапів. Сьогодні ж публікуємо другу частину статті Антона Гладченка, спеціаліста з інтернет-маркетингу та автора однойменного блога.

1. Відсутність гнучкості. Левова частка стартапів розвивається не так, як планували засновники. А іноді навіть кінцевий продукт суттєво відрізняється від задуманого. При роботі над молодим проектом дуже важливо бути гнучкими та готовими до будь-яких змін та нововведень. У жодному разі не можна ставати заручником первинної концепції.

2. Нерозуміння основних клієнтів. Основний прибуток будуть приносити пізні покупці. В той же час багато стартаперів зациклюються на первинній аудиторії, яка хоч і важлива для бізнесу, все ж не є основною, на яку варто фокусуватися.

3. “Мені це подобається”, а не “Це потрібно ринку”. Запуск стартапу, який просто подобається засновнику – не найкраще рішення. Працювати варто над проектом, який буде сприйнято ринком. Над проектом, який може зібрати навколо себе певну аудиторію. Зрештою – це бізнес, а не хобі!

MUST READ:  Чим здивує нас Китай у 2009-му

4. Слабке просування. З самого початку існування стартапу дуже важливо приділити увагу програмі просування. На перших етапах краще обійтися без рекламних агенцій та найманих маркетологів. Найкраще – якщо просуванням займеться один із засновників.

5. Пошук бізнес-моделі в процесі. Про бізнес-модель потрібно думати заздалегідь, інакше стартап ризикує ніколи не перетворитися на прибуткову компанію. Винятки, коли бізнес-модель з’являється в процесі, лише підтверджують правило.

6. Відсутність фокусу. Одночасна робота відразу над кількома проектами плюс, в деяких випадках, паралельна робота на найманій посаді часто призводять до краху стартапу. Власне починання вимагає надзвичайних інвестицій часу та зусиль. Особливо на початковому етапі.

7. Помилки фінансового планування. Це ті ситуації, коли ви думаєте, що для успіху проекту вам потрібно 10 тисяч доларів, а виявляється, що потрібно 100 тисяч. Але ви так і не змогли зрозуміти цього, закривши проект.