Краще знищити зайві документи, ніж знищувати хороших співробітників

Краще знищити зайві документи, ніж знищувати хороших співробітниківУ більшості випадків, якщо не завжди, люди віддані своїй справі, кмітливі й готові трудитися з повною віддачею. А погані показники діяльності компанії або підрозділу часто обумовлені чимось іншим, – стверджує Джеффрі Фокс (Jeffrey J. Fox) у своїй книзі «Як стати першокласним керівником. Правила залучення й утримання найкращих фахівців» (How to Become a Great Boss: The Rules for Getting and Keeping the Best Employees).

На доказ своїх слів автор наводить приклад із практики, коли в організацію, у якій, як уважалося, існували певні проблеми з персоналом, був призначений новий керівник.

Новий начальник повинен був налагодити роботу департаменту з обслуговування клієнтів. Йому сказали, що працівники цього відділу недисципліновані, мають низьку кваліфікацію й припускаються помилок. Також порадили звільнити одного з менеджерів і надали особисті справи, які містили в собі характеристики співробітників за кілька років. Нового керівника здивували ці характеристики. Всі вони були виконані під одну гребінку: після двох або трьох похвальних рядків слідували сторінки жорсткої критики, приводи для якої здалися йому дрібними й незначними. Кожна характеристика була підписана попереднім начальником відділу й самим службовцем, на якого вона була складена. Вони були також підписані віце-президентом компанії й начальником відділу кадрів.

MUST READ:  Парадокс мовою бізнесу

Новий директор викинув всі ці документи й залишив в особистих справах тільки заяви про наймання на роботу, номери соціальної страховки й особисті дані службовців. Наступного дня директор провів загальні збори відділу й оголосив, що знищив всі старі характеристики. Стопка папок, що раніше була висотою у два фути, тепер була не вище двох дюймів. Новий начальник заявив: «Я впевнений у тім, що кожний з вас має глибокі знання і досвід у роботі з клієнтами. Так покажіть цій компанії, на що ви здатні». Службовці зааплодували, а директор з персоналу розлютувався. «Ви знищили власність фірми. Я буду змушений подати на вас рапорт», – застеріг він. «Краще знищити зайві документи, ніж знищувати хороших співробітників», – заперечив новий директор.

Через кілька місяців відділ з обслуговування клієнтів став одним із кращих у компанії. Менеджер, якого пропонували звільнити, показував блискучі результати. Клієнти і партнери не утомлювалися захоплюватися роботою цього відділу. Нового директора потім кілька разів підвищували в посаді, і щораз на новому рівні він домагався змін до кращого. І хоча в нього завжди була можливість використати «мітлу», він ніколи не діставав її з «комори».