Не намагайтеся всім догодити, або Сила слова «Ні»

Не намагайтеся всім догодити, або Сила слова «Ні»Спроби догодити людям – це як бумеранг: що сильніше ви намагаєтеся сподобатися, то менше люди вас поважають. Такі менеджери ніби щенята, які вимагають уваги. Спочатку їхні спроби сподобатися здаються зворушливими, але, чимдалі, тим сильніше вони починають вас дратувати, – пише Марк Гоулстон (Mark Goulston) у своїй книзі «Ментальні пастки на роботі».

Чому ж ми ліземо зі шкіри геть, щоб сподобатися навколишнім? З погляду психології, це досить проста проблема, коріння якої йдуть із дитинства. Якщо ви намагаєтеся всім догодити, то в такий спосіб намагаєтеся домогтися позитивної уваги, недоотриманого в дитинстві. Можливо, що ви також виявили, що здатні маніпулювати вчителями й іншими дорослими своєю «гарною поведінкою», «добротою», «увічливістю», «старанністю» або яким-небудь ще способом. Догоджаючи всім, ви одержували таку необхідну вам увагу. Для вас це завжди був спосіб контролювати ситуацію і боротися з негативом – хоча б на якийсь час. Однак довго такі методи працювати не можуть, більше того – вони ведуть до провалу.

MUST READ:  Скільки можна вимірювати ефективність праці годинами?

Якщо в дитинстві спроби всім догодити можуть привести до успіху, у дорослому віці вони здатні породити цілу купу різних проблем. Що ж робити?

Марк Гоулстон пропонує не намагатися з усіма подружитися. Зрозуміло, бути дружелюбним – цілком нормально, але не треба забувати тримати дистанцію. Це не значить, що після підвищення вам не можна обідати зі своїми друзями. Це значить, що вони не зобов’язані бути вашими друзями тільки тому, що ви працюєте разом. Коли люди поводяться нерозсудливо, відмовляйтеся потурати їм, і вас почнуть поважати. Якщо люди постійно просять вас про допомогу, у результаті чого ви витрачаєте час, толком не просуваючись у своїй власній роботі, просто скажіть їм «ні».

А найкраще всього взяти на озброєння чудовий афоризм від Махатми Ганді: “«Ні», вимовлене із глибокою переконаністю, краще, ніж «так», сказане лише для того, щоб обрадувати, або, гірше того, щоб уникнути проблем”.