Ефективність великих змін

Ефективність великих змінУ більшості випадків, коли ми йдемо на якісь зміни, нам рекомендують робити це поступово. Як кажуть, перед тим, як почати ходити, спочатку вчаться повзати, а перед тим, як бігти, треба трохи пройтися. Дійсно, досить розумний підхід; але стосовно до людських відносин такий підхід може бути не найкращим.

На доказ цих слів Річард Фарсон (Richard Farson), автор книги “Менеджмент абсурду”, наводить кілька прикладів.

Достатньо глянути на історію боротьби за права людини в Америці, щоб засумніватися в ефективності поступових дій. Швидкість змін сама по собі була, звичайно, невисокою, але чи є поступовість кращою стратегією – питання залишається відкритим. Мартін Лютер Кінг називав це “транквілізатором поступовості”.

У 1991-му році General Motors уразив діловий світ своїм рішенням закрити 21 завод і звільнити 74 тисячі працівників. Незважаючи на всю драматичність, цей крок ілюструє ефективність великих змін. Менеджери компанії були впевнені в тім, що скорочення виробництва абсолютно необхідне. Вони могли б закривати поступово по одній фабриці, щораз дражнячи суспільну думку і викликаючи обурення звільнених робітників. Але мало сенс закінчити все якомога швидше і приступити до відновлення фінансового становища. Природно, вони і вибрали останнє. Успіх цього “миттєвого скорочення” не пройшов непоміченим, і інші великі корпорації невдовзі вжили подібних заходів.

MUST READ:  Темний бік власного бізнесу

Chiat\Day Advertising і Oticon Corporation зі Стокгольма належать до тих компаній, які радикально змінили характер свого функціонування. Обидві корпорації застосували комплексну реструктуризацію: завдяки передовим телекомунікаційним технологіям, безпаперовому діловодству і практиці приватних офісів вони перейшли у “віртуальне” середовище. Такі зміни вражають, навіть якби вони здійснювалися тривалий час. Але в дійсності ці компанії зробили необхідні зміни дуже швидко, стрибком.

Великі зміни здійснювати легше, ніж малі, але це абсолютно не значить, що варто відмовитися від поступового, запланованого відновлення як частини генеральної стратегії фірми. Прийняттю рішень, великих або малих, повинен передувати ретельний аналіз. Але факт залишається фактом – люди ставляться з повагою до несподіваних дій і з набагато більшою охотою погодяться зі змінами, якщо вони достатньо великі та радикальні, щоб витримати будь-яку спробу опору.