Шість принципів, які привели «впертий» Amazon до успіху

Шість принципів, які привели «впертий» Amazon до успіхуУ 1997-му році компанія Amazon опублікувала перший лист акціонерам. Починався він словами: “Все це про довгострокову перспективу”. У листі говорилося, що торгівля обов’язково піде в онлайн; що треба вкладатися в розвиток якнайшвидше і дивитися на роки вперед.

П’ятнадцять років потому Amazon з компанії із туманним майбутнім перетворилася в бізнес із річним оборотом близько $40 млрд. З 1997-го року акції Amazon виросли в ціні на 12 397%. Її засновник Джеф Безос (Jeffrey Bezos) після кончини Стіва Джобса цілком заслужено може перейняти негласне звання кращого CEO світу. Кореспондент Forbes вивчив і виклав у онлайн той самий лист 1997-го року в пошуках ключових складових успіху Amazon.

Отже, вашій увазі пропонуються шість постулатів, які перетворили Amazon у головного онлайн-торговця світу.

1. Коли перед вами розкривається вікно можливостей – дійте! Навіть якщо на це знадобиться багато ресурсів

У 1990-х роках Джеф Безос помітив, що можливості Інтернету дозволяють замахнутися на великі ринки, до того ж з’явилися споживачі, які готові до нового типу відносин у Мережі. Інші великі гравці починали мислити в тому ж напрямку, тому Безос призивав діяти швидко і рішуче, але не стрімголов (адже ризики були значними), а за чітким планом.

MUST READ:  Чому подяка — найвиграшніша в житті стратегія

2. Прораховуйте свої кроки на п’ять-сім років уперед, а не на п’ять-сім місяців

“Майбутній успіх Amazon повинен ґрунтуватися на акціонерній вартості компанії”, – говорив Безос у 1997-му році. Що стійкіше лідерство Amazon на ринку, то могутніше економічна модель, а значить – вище доходи, помітніша віддача від інвестицій.

3. Довгострокова частка на ринку важливіше, ніж короткостроковий прибуток, тому що без довгострокового ринку не буде довгострокового прибутку

У всіх справах Amazon керується стратегією довгострокового лідерства на ринку, а не короткостроковими переживаннями про те, як Wall-Street відреагує на початі кроки.

4. Допускати помилки – це нормально. Набагато гірше бути боязким

Там, де Amazon бачить потенційну можливість одержати перевагу над конкурентами, компанія діє сміло і рішуче. Одні інвестиції окупляться, інші ні, але в будь-якому випадку компанія засвоїть цінний урок.

5. Зацикліться на клієнті

“Найкращий сервіс – це коли клієнт взагалі не контактує з вами”, сказав нещодавно Безос в інтерв’ю журналу Wired. Від дня заснування Amazon повторює, що своїм бізнесом приносить людям відчутну користь і пропонує те, чого б ті ніколи не отримали іншими способами. Ви ніколи не знайдете у звичайному магазині такий само великий вибір книг зі зручним пошуком і доступом 365 днів у році 24 години на добу. Слава про Amazon розлітається з вуст у вуста, за що компанія дякує своїх користувачів, адже це одне з головних джерел притоку нових клієнтів.

MUST READ:  Послуги для клієнта, який жадає легкого життя

6. Прагніть бути першим на великому ринку

Це зараз Amazon сприймається всіма як беззастережний лідер, а чотирнадцять років тому Безос тільки передрікав майбутній успіх торгівлі в Інтернеті. “Ми задоволені нашими досягненнями, але ще більше нас хвилює те, що ми хочемо зробити”, – написав Безос в 1997-му році. І зробив це.

За матеріалами Forbes, E-xecutive.