Очевидний, простий та можливий

Очевидний, простий та можливий “Один із найбільш складних етапів розробки продукту та продуктового інтерфейсу – це момент пошуку балансу між тим, що в продукті повинно бути очевидним (obvious), що – простим (easy), а що – можливим (possible)”, – стверджує Джейсон Фрід (Jason Fried), дописувач блога Signal vs Noise.

Але чи не варто прагнути до того, щоб всі можливості та функції продукту були очевидними? На жаль, якщо тільки ви не створюєте продукт, який має всього одну функцію, на зразок скріпки для паперу – ви не зможете зробити всі його функції очевидними. Вам у будь-якому разі доведеться приймати складні рішення щодо того, що в продукті повинно бути очевидним, що – простим, а що – можливим. І що більш складним буде ваш продукт, то важче вам буде прийняти це рішення.

Робота над тим, щоб якась одна функція стала більш очевидною – це доволі дорога справа, адже вам доведеться зробити багато інших функцій менш очевдними. В будь-якому продукті по-справжньому очевидною повинна бути всього одна функція, як от наприклад, функція телефону – здійснення дзвінків, хоча сучасні телефони “вміють” багато іншого.

MUST READ:  Найефективніші банерні кампанії 2006-го року

Очевидними повинні бути ті функції, які будуть використовуватися людьми постійно. Це ключові функції вашого продукту – його епіцентр, його суть!

Інші важливі функції повинні бути простими (easy). Це ті функції, якими люди будуть користуватися часто, але не постійно. І для вас, як для розробника, дуже важливо розуміти різницю між тим, що клієнтам (користувачам) буде потрібно постійно, і тим, що їм буде потрібно часто. Грань між очевидним та простим доволі тонка, тому вам доведеться попрактикуватися, перш ніж ви навчитеся безпомилково її визначати.

І, насамкінець, вам потрібно пам’ятати про ті функції, які “можливі” для вашого продукту. Це ті можливості, які можуть зрідка знадобитися людям. А більшість ваших клієнтів взагалі їх не використовуватимуть. Тому вам не потрібно фокусувати на них занадто багато часу та зусиль, але вони повинні бути можливими.

Перелік “можливого” зазвичай набагато довший, ніж список очевидних та простих речей. Тому вибрати ті функції, які дійсно повинні бути можливими та відмовитися від тих, які необов’язкові, може бути досить непросто.

MUST READ:  Як поліпшити репутацію компанії простим і дешевим способом

Розуміння різниці між очевидним, простим та можливим вимагає багато практики, глибокого мислення та критичного аналізу. Часто пошук балансу виливається у затяжні суперечки всередині команди. Але вам потрібно навчитися цьому, якщо ви прагнете створювати по-справжньому виняткові продукти!