Якось віце-президент Apple з глобального маркетингу Філ Шиллер повинен був замінити Стіва Джобса на ключовому виступі на Macworld. Шиллер мав витримати порівняння зі своїм босом, який мав більш ніж тридцятирічний досвід виступів на найбільших бізнес-сценах. І це йому цілком удалося. Його промова містила найкращі елементи виступів Стіва Джобса.
Отже, вашій увазі пропонується сім прийомів Шиллера:
Створіть твіттероподібні заголовки. Шиллер задав тему дня із самого початку. “Сьогодні ми будемо говорити тільки про Mac”, – сказав він аудиторії. Ці слова були нагадуванням про те, як Джобс відкривав два попередніх Macworld. У 2008-му році Джобс сказав, що в повітрі носиться щось нове, натякаючи в такий спосіб на представлення MacBook Air, а в 2007-му році він повідомив, що Apple збирається змінити історію. І це дійсно відбулося, коли Джобс представив iPhone.
Намалюйте дорожню карту. Шиллер словесно намітив простий порядок денний на самому початку свого виступу, а в ході його нагадував про просування. Точно так само як Джобс, Шиллер використав “правило трьох” для опису продуктів. “Я хочу розповісти вам про три речі, – сказав він. (На слайді в цей момент було написано: “3 нові речі”). – Перша – це нова версія iLife. Друга – це нова версія iWork. І нарешті, третя – це новий ноутбук MacBook Pro із сімнадцятидюймовим екраном”.
“Одягніть” ваші цифри. Як і його бос, Шиллер додав сенсу числам. Він сказав, що 3,4 мільйони користувачів відвідують магазин Apple щотижня. Для порівняння Шиллер помітив: “Це сто Macworld щотижня”.
Оснастіть свій виступ реквізитом. Демонстрації відіграють величезну роль у виступах Стіва Джобса. Шиллер теж використав цей прийом – легко й ефективно. Точно так само як Джобс, Шиллер сів за комп’ютер і продемонстрував кілька нових функцій нових версій iLife та iWork. Наприклад, демонстрація Keynote’09 показала, що тепер будь-який користувач, який навіть не має досвіду в графічному дизайні, може створювати слайди в стилі Стіва Джобса без особливих зусиль.
Поділіться сценою. Шиллер не став монополізувати світло рампи. Він розділив сцену зі співробітниками, які мають більший досвід в областях, для яких призначені нові продукти. Наприклад, для демонстрації iMovie’09, нової версії програмного забезпечення для редагування відео, Шиллер запросив інженера, який брав участь у створенні програми. Коли Шиллер оголосив про випуск ноутбука MacBook Pro з сімнадцятидюймовим екраном, він сказав, що найінноваційнішим його елементом є акумулятор. У ході пояснення Шиллер показав відео, де три співробітники Apple розповідали про те, як їм удалося створити акумулятор, з яким ноутбук може працювати протягом восьми годин після зарядки – і це без збільшення розміру, ваги або ціни комп’ютера.
Створіть наочні слайди. На слайдах Стіва Джобса дуже мало слів. На слайдах Шиллера їх теж було мало. На перших слайдах слів взагалі не було – тільки фотографії. Шиллер почав з того, що розповів про деякі нові магазини Apple, які відкрилися по усьому світі за минулий рік. Крім того, на слайдах Шиллера не було жодного буліта. Коли Шиллер повідомляв про списки функцій, він використовував мінімальну кількість слів і часто доповнював їх зображеннями.
Створіть момент “Чорт забирай!”. В істинній манері Стіва Джобса Шиллер здивував аудиторію “ще однією річчю” наприкінці виступу. Він ще раз застосував “правило трьох”, цього разу стосовно iTunes. Він сказав, що в iTunes у 2009-му році з’являться три нові речі: зміна структури цін, можливість для користувачів iPhone завантажувати і купувати пісні через 3G-мережі та можливість їх вільного копіювання. Шиллер одержав велику порцію оплесків, коли сказав, що вісім мільйонів пісень стануть вільними від DRM із сьогоднішнього дня, і ще більшу порцію оплесків – коли сказав, що всі пісні в iTunes можна буде вільно копіювати до кінця першого кварталу. Шиллер знав, що це оголошення буде головною подією дня, і залишив його напослідок. І дійсно, ця новина домінувала в пресі протягом кількох наступних днів.
За матеріалами книги iПрезентація. Уроки переконання від лідера Apple Стіва Джобса