Будь-яка робота в компанії має сенс, якщо вона безпосередньо допомагає залучити й утримати клієнтів. Із цього правила немає виключень! Якщо яка-небудь із робіт не відповідає цій вимозі, то її треба або скасувати, або передати зовнішньому підрядникові, – безапеляційно стверджує Джеффрі Фокс (Jeffrey J. Fox), автор книги «Як стати першокласним керівником. Правила залучення й утримання найкращих фахівців» (How to Become a Great Boss: The Rules for Getting and Keeping the Best Employees).
Керівник повинен постійно нагадувати кожному, що компанія працює для клієнта. Хороший начальник повинен навчити своїх співробітників, як залучати й утримувати покупців. Він повинен постійно прагнути до того, щоб між його компанією і клієнтами не було бар’єрів. Він повинен звільняти своїх службовців від виконання тих корпоративних процедур, які можуть перешкоджати залученню й збереженню клієнтів. Він повинен спростити звітність відділу продажів, щоб його службовці могли зосередитися на продажах. Він повинен побудувати управління виробництвом так, щоб ніщо не заважало працівникам випускати якісну продукцію точно в строк.
Працювати на споживача – це просте правило, але декому, на диво, складно його повністю прийняти. Деякі працівники думають, що вони працюють для колективу. Це невірно! Вони дійсно члени колективу, але працюють для клієнта, який платить їхній компанії. Деякі службовці державного сектора вважають, що вони працюють на департамент автомобільного транспорту, на поліцію, на уряд або на федерацію вчителів. Це теж невірно! Ці люди працюють на платників податків, які оплачують їхню працю. Платники податків, студенти і їхні батьки – все це споживачі, які платять за послуги свої гроші.
Хтось вважає, що працює на відділ продажів або на корпорацію, інші – на якогось харизматичного лідера, на самих себе, на благодійні організації або церкву. Але це не так. Ви працюєте на покупців. Якщо немає покупців – немає грошей. Немає грошей – немає державних установ. Немає грошей – немає армії. Немає грошей – немає керівників.
Покупець є найголовнішим начальником. Розчаровані покупці – ось хто насправді може звільнити будь-якого працівника.