Духовна сторона лідерства є не менш важливою, ніж різноманітні технічні прийоми. Одне з основних завдань лідера – більше слухати, ніж говорити, дати команді бути почутою, і одержати ту саму найважливішу емоційну віддачу, – стверджує Гарі Бурнісон (Gary Burnison), генеральний директор Korn/Ferry International, автор книг “12 принципів лідерства” (The Twelve Absolutes of Leadership) і “Не бійтеся провалів” (No Fear of Failure).
Гарі Бурнісон дає кілька порад і рекомендацій для кращого розуміння особистісної сторони лідерства.
Лідер – відображення всієї організації
Якщо лідер не в дусі, вся організація буде не в дусі. Якщо ж лідер випромінює оптимізм і впевненість у діях, організація буде процвітати. Грамотні лідери вміють у будь-якій розмові вселити людині почуття впевненості й більше бажання працювати, ніж до розмови.
Лідерство – це брати на себе відповідальність, допомогаючи іншим досягати цілей
Він не просто говорить людям, про що думати або що робити, а направляє їхні думки в ефективне русло. Допомога в цьому випадку – це розробка стратегії та цілі, а також упевненість у тім, що організація в стані досягти своєї цілі. Пам’ятайте, що план прийдеться виконувати співробітникам, а не вам. Якщо ви підете в гору, не заручившись підтримкою послідовників, незабаром ви залишитеся один.
Лідерство – це усвідомлення того, що ви не чуєте
Звичайна справа для лідера: люди не скажуть вам того, що вам дійсно потрібно знати, а лише те, що ви хочете, на їхню думку, почути. Вам потрібно бути зацікавленим і залученим у справи компанії, не віддаляйтеся від ваших клієнтів і співробітників. Цікавтеся їхніми думками й діями, шукаючі нові точки зору.
Лідерство має бути скромним
Скромність – це постійне нагадування собі, що світ не вертиться навколо вас. Скромність означає, що ви знаєте, хто ви, де ви були й чого досягли. Розуміючи це, ви можете сконцентруватися на справах навколишніх із упевненістю в тім, що зможете надихати й вести їх у правильному напрямку.
У лідера є кінцева мета. В організації її немає
Лідер повинен розуміти, що кінцева мета його зусиль не є кінцевою метою всієї організації. Так само, як кінцева мета співробітника не є вашою метою. Ваше завдання як лідера в тім, щоб стати центром енергії й змін у компанії увесь той час, що ви керуєте нею. При такому підході вона буде зростати й розвиватися і стане помітно успішнішою, ніж до вашого приходу.
Сенс лідерства – у розумінні почуттів співробітників
Ваші досягнення як лідера визначаються успіхом співробітників. Щоб мотивувати й надихати їх, вам потрібно відмовитися від риторики “ви повинні зробити це” на користь “ось чому ми робимо це”. Не можна просто ставити цілі й просити людей їх досягти розраховуючи на швидку віддачу. Лідерство виявляє й втілює в собі задачі та сенс функціонування організації.
Як лідер, ви плануєте, розробляєте стратегію й розставляєте пріоритети. Однак, вашими головними обов’язками є натхнення, мотивація й підтримка співробітників, які вас оточують. Будучи лідером, ви відрікаєтеся від “я” заради “ми”.
За матеріалами “Learning The Softer Side Of Leadership”, Fast Company