Завдяки чому реклама McDonald’s ефективна?

Завдяки чому реклама McDonald's ефективна?У світі практично кожного дня відкривається новий ресторан McDonald’s. На сторінках журналу “Антимаркетинг” було зібрано маленькі хитрощі компанії, які спонукають людей завітати у черговий Мак, купити якомога більше не надто корисних страв, швидко розправитися з ними і піти… Але обов’язково повернутися.

Жіноча краса під забороною

Ще у 1958-му році в McDonald’s з’явилася перша інструкція, в якій детально описувалися всі дії співробітника Макдональдс. Тоді “Біблія McDonald’s” налічувала 75 сторінок. Сьогодні – 750. Цікаво те, що в ній прописано кожен крок не лише персоналу, але й нас із вами – відвідувачів McDonald’s.

Своєю популярністю McDonald’s значною мірою завдячує місцям, де він розташований. Численні дослідження показали, що 70% рішень про відвідання ресторанів приймаються спонтанно, тому будують ресторани в місцях, де ймовірність таких рішень максимальна. Там де багато людей, які відпочивають, на перехрестях великих доріг, на шляху із центру в спальні райони і т. п.

До 70-их років минулого сторіччя в McDonald’s працювали тільки чоловіки, але згодом феміністки відстояли право жінок працювати в цій мережі ресторанів. Ця вимога сильно засмутило керівництво – всі їх зусилля по вибудовуванню стандартів та конвеєрності могли бути зруйновані. Хлопці обов’язково відволікатимуться на дівчат і навіть заводити на роботі інтрижки та стосунки. Але рішення знайшлося: в компанії було вирішено не наймати красунь, а всіх інших одягнути в чоловічу форму, яка не тільки приховує фігуру, але й робить її менш привабливою. Косметику та прикраси також було заборонено.

MUST READ:  Індикатори маркетингу від Blackfriars Communications

Через деякий час, коли відвідувачі вже звикли до співробітників-жінок, керівництво почало звертати увагу, що в ресторанах з’явилося більше сімей і жінки в цих сім’ях були дуже задоволені, що їхні чоловіки не заглядаються на симпатичних офіціанток за відсутністю останніх.

Прибуток приносять діти

У McDonald’s давно зрозуміли, що не дорослі приводять до них своїх дітей, а діти приводять дорослих. Дитині важко відмовити, тим більше зараз, коли батьки дуже зайняті і від цього страждають від почуття провини перед “покинутими дітьми”. Тому в McDonald’s так детально продумана система залучення дітей: дитячі ігрові майданчики, проведення днів народження за дуже гуманною ціною, роздавання маленьких бонусів малюкам, які стоять у черзі разом з мамами, підвищена увага та терплячість з боку персоналу, знаменитий Happy Mill, в який окрім страв додається невелика іграшка тощо. Все перелічене вище спрямовано як на дитину, так і на її матір. В McDonald’s дуже добре знають правило: “якщо хочеш, щоб тебе полюбила жінка, полюби її дитину”.

Маленькі хитрощі – великі гроші

MUST READ:  Пройти «зайву милю» або Одна з надихаючих історій успіху

В стандартах компанії чітко вказано, що якщо відвідувач не озвучив розмір порції, то йому за замовчуванням “пробивається” найбільша. По-перше, так економиться час – замовлення повинно бути прийняте за 60 секунд – а по-друге, McDonald’s заробляє більше грошей.

Крім того відвідувачу швидш за все запропонують взяти ще щось – на корпоративній мові це називається “підказкою”. В підказку зазвичай входять десерти чи сандвіч, час життя якого на “біні” (поличці для готових страв зі спеціальним підігрівом) уже закінчується.

Вузькі проходи між столиками зроблені не лише заради економії площі, але й для того, щоб люди почували дискомфорт, коли повз них постійно хтось ходить, і намагалися від цього дискомфорту позбавитися – тобто швидше розправитися зі своєю стравою і піти.

Відвідувачам завжди посміхаються і говорять хоч і стандартні, але все одно приємні слова. Багато хто, наприклад, спеціально намагаються дати касиру необхідну суму, щоб почути у відповідь “Дякую, що без здачі”.

Капіталізм породжує багато характерних для нього образів, одним із найяскравіших із яких є McDonald’s. Йому не потрібні люди, а потрібні тільки споживачі. Саме для таких споживачів створено ілюзорний рай, в який хочеться повернутися. Пам’ятайте: ваші слаботі і проблеми зі здоров’ям – їх прибуток.