Міф про свободу в бізнесі

Міф про свободу в бізнесі Запитайте у будь-якого підприємця-початківця, що спонукало його створити власний бізнес, і ви майже напевне почуєте про свободу, контроль над власним життям та можливість вибирати, кого і коли обслуговувати. Втім, Джонатан Філдс (Jonathan Fields), підприємець та автор однойменного блога JonathanFields.com, переконаний, що новачки вводять себе в оману. Вистачає всього кількох років (а іноді – навіть місяців) у бізнесі, щоб зрозуміти, що жодною свободою тут навіть не пахне.

Успішні підприємці, які вже давно керують компаніями, можуть назвати безліч переваг власного бізнесу. Але “свобода” більше не очолює цей перелік. Досвідчені бізнесмени провели у бізнесі достатньо часу, щоб позбавитися від ілюзії, що вони мають повну свободу вибору.

Митці, які творять заради самого мистецтва, зазвичай не розраховують, що їхнє хобі стане джерелом прибутку. Тільки так вони можуть гарантувати собі справжню свободу. Їхні твори можуть випадково задовольнити ту чи іншу потребу людей і таким чином стати прибутковими, але це радше виняток, ніж правило.

MUST READ:  Як забезпечити функціонування власного бізнесу?

На відміну від них, підприємці не можуть дозволити собі задовольнятися “випадковістю”. Вони повинні гарантувати прибутковість свого бізнесу. І в той момент, коли вони просять у клієнтів гроші за свій продукт, “свобода” зникає. Відтепер ринок і клієнт вирішуватимуть, що вам робити та в який бік рухатись вашій компанії. Адже клієнт завжди правий!

Справжня різниця між роботою “на когось” та власним бізнесом полягає не у міфічній свободі, а в тому, що тепер ви можете безпосередньо слугувати головному “керівнику” – вашому клієнтові. Ви дійсно отримуєте чималу перевагу, коли позбавляєтесь від усіх цих “посередників” в особі вашого формального керівника, бюрократичної корпоративної системи та не оптимізованих процесів, і здобуваєте можливість на пряму спілкуватися з людьми, яким ви служите. Але ніколи не забувайте – в той момент, коли ви покладаєтесь на бажання людей платити гроші за ваш продукт, ви втрачаєте свободу.