“Цінність – це не властивість речей. Вона усередині нас, вона – те, як реагує людина на зміну життя”, – говорив у свій час австрійський економіст Людвіг фон Мізес (Ludwig von Mises). Для того, щоб успішно продавати цінності, необхідно точно усвідомити, яку саме форму вони повинні приймати, щоб за них захотіли платити, – розвиває тему Джош Кауфман (Josh Kaufman) у своїй книзі “Сам собі МВА. Самоосвіта на 100%” (The Personal MBA: Master the Art of Business).
На щастя, пише Кауфман, винаходити колесо для цього не потрібно, оскільки цінність зазвичай приймає одну з 12-ти стандартних форм. Ці форми, звичайно ж, всім відомі, але зробити зайвий раз подібну систематизацію не завадить.
1. Продукт. Створіть дотиканий, реальний об’єкт і продавайте його споживачеві за ціною більшою, ніж витратили на його виробництво й доставку.
2. Послуга. Надайте допомогу або послугу, установивши за це певну плату.
3. Загальнодоступний ресурс. Створіть цінність, якою зможуть користуватися багато хто, і стягуйте плату за доступ.
4. Підписка. Запропонуйте що-небудь корисне на постійній основі й регулярно стягуйте за це плату.
5. Перепродаж. Купіть щось в оптовиків і продайте роздрібному покупцеві з вигодою для себе.
6. Оренда. Купіть що-небудь корисне й здавайте іншому на обговорений період, стягуючи за це плату.
7. Посередництво. Знайдіть ринок збуту й покупця продукту, що вам не належить, і від імені третьої особи здійснюйте угоди, стягуючи відсотки.
8. Акумулювання аудиторії. Приверніть увагу групи споживачів, об’єднаних якимось характерними рисами, і продайте доступ до цієї групи у формі реклами іншому бізнесу, орієнтованому саме на цю аудиторію.
9. Позика. Дайте деяку кількість грошей у борг, потім у певний строк заберіть борг із обговореними заздалегідь відсотками.
10. Опціон. Надайте можливість зробити певну дію у фіксований строк за певну плату.
11. Страхування. Візьміть на себе відповідальність за ризик власника страхового поліса потрапити в неприємну життєву ситуацію в обмін на періодичні виплати, розмір яких обговорений заздалегідь.
12. Капітал. Придбайте частку в якому-небудь підприємстві й одержуйте відповідну частку прибутку у вигляді одноразової виплати або на постійній основі.
Бізнес-цитатник – найкращі ідеї з бізнес-книжок.