Як перетворити свій бізнес на цінний актив

Як перетворити свій бізнес на цінний актив Більшість власників малого бізнесу починають свою справу з надією колись у майбутньому продати компанію. На жаль, далеко не всі знають, як перетворити бізнес на цінний актив, який буде цікавий потенційним покупцям. Відповідь на це запитання дає Джон Варріллоу (John Warrillow) на сторінках своєї книги “Створений для продажу” (Build to Sell).

Нижче наведено кілька порад, які допоможуть зробити ваш бізнес більш самостійним та підвищити його вартість, як незалежного активу:

1. Фокусуйтесь на чомусь одному – тому, що ви вмієте робити найкраще.

2. Якщо ваш бізнес засновується на одному чи двох великих клієнтах, тоді ризики його загибелі занадто високі і навряд чи такий бізнес можна вважати цінним активом.

3. Дбайте про правильну побудову процесів у бізнесі.

4. Намагайтесь зробити так, щоб між вами та вашою компанією не ставили знак рівності. Якщо ваша компанія – це ви, то її неможливо продати, адже без вас вона загине.

MUST READ:  "Рецепт" ідеального боса!

5. Не погоджуйтесь на проекти, які не входять до ключової компетенції вашої компанії.

6. Не шкодуйте часу та ресурсів для проведення досліджень та аналізу ринку, а також вашої частки на ньому. Для потенційного покупця вашого бізнесу це надзвичайно важлива інформація.

7. Якщо ваш бізнес передбачає наявність продавців, то найміть щонайменше двох, щоб у них була можливість конкурувати між собою.

8. Пам’ятайте, що потенційним покупцям ваша компанія сподобається набагато більше, якщо вони бачитимуть, що вона стабільно зростала протягом останніх кількох років.

9. Якщо компанія зростає, вам рано чи пізно знадобиться команда управлінців, яка була б здатна керувати бізнесом без вашого втручання. Подбайте про систему мотивації, яка винагороджувала б їхню лояльність та результати.

10. Спробуйте оцінити, як зможе вирости ваша компанія, якщо вона ефективно використовуватиме ресурси покупця.

Загалом, поради щодо збільшення вартості вашого бізнесу зводяться до глобального мислення та вміння продемонструвати потенційному покупцеві, що поглинання вашого бізнесу відкриє перед ним нові перспективи.