Микита Мікадо (Mikita Mikado), засновник сервісу Quote Roller, застерігає стартаперів від найбільш розповсюджених помилок, які можуть призвести до провалу щойно народженої компанії. На сторінках блога Siliconrus він ділиться переліком із чотирьох основних проблем, на які підприємці часто заплющують очі.
Помилка №1: Створюємо те, що потрібно нашій студії. Проблема: Продукт нікому, крім нашої студії, більше не потрібен.
Той факт, що створений продукт виявляється нікому не потрібним, є найбільш неприємною і розповсюдженою проблемою молодих компаній. З цією проблемою Микиті довелося зіткнутися на власному досвіді, коли він запускав першу версію Quote Roller. Довелося докласти велетенських зусиль та суттєво змінити продукт, перш ніж він зацікавив хоча б одного комерційного користувача.
Помилка №2: Якщо продукт класний, то за нього обов’язково будуть платити. Проблема: Продуктом користуються, але платити за нього ніхто не хоче.
Протягом перших 6 місяців існування Quote Roller розробники не могли нікого ним зацікавити. Нарешті почали з’являтися перші користувачі. Продукт був безкоштовним. Повідомлення про реєстрації надихали команду. Всі були впевнені, що отримають конверсію на рівні 6% після увімкнення платних планів (адже це середня конверсія по галузі). На жаль, конверсія для Quote Roller виявилася нижчою за 1%. Важко уявити, наскільки розчарованими були співробітники.
Втім, як виявилося, з цією проблемою стикається більше половини freemium стартапів. Крім того, розробники намагалися прислухатися до всіх користувачів продукту, що створювало непотрібний “шум” і заважало будувати плани. Після запуску платних підписок розробники вже прислухалися тільки до тих, хто хоча б щось платив.
Помилка №3: Припускаємо, що потенційні клієнти є настільки ж технологічно просунутими, як читачі Хабру. Проблема: Ринок не готовий.
Більшість аутсорсингових компаній, яким Микита пропонував продукт Quote Roller, погоджувалися з тим, що система їм цікава, втім відразу говорили “ні”, коли дізнавалися, що їхні дані будуть знаходитися в хмарному сервісі. Вони боялися, що інформація потрапить до рук конкурентів чи контролюючих органів.
Помилка №4: Не тестуємо канали продажу (залучення користувачів). Проблема: Ті способи, на які ми сподіваємося, не працюють.
Микита був переконаний, що після випуску Quote Roller про нього напишуть в провідних виданнях ІТ-сфери: Techcrunch, GigaOM, ReadWriteWeb, Vator News, The Next Web і Forbes. Після запуску продукту стало очевидно, що він не дуже цікавий медіа-гігантам. Про Quote Roller все ж написали в кількох популярних блогах, але конверсія була вкрай низькою.
Втім, виявилося, що публікації у невеликих нішевих виданнях, на зразок Web.Appstorm.Net давали більше підписок. Тобто компанія отримала клієнтів з джерела, на яке зовсім не сподівалася, і навпаки – не отримала їх звідти, звідки очікувала отримати в першу чергу.
Тож, якщо ви плануєте створити успішний стратап, намагайтеся не повторювати всіх цих помилок!