Зайняті люди щоденно отримують сотні листів від колег, партнерів, підлеглих та друзів. Тому ймовірність того, що лист, наприклад, від стартапера до венчурного інвестора буде помічений – впевнено прямує до нуля. “Інвесторам щоденно доводиться розгрібати величезну кількість кореспонденції. Частенько вони просто видаляють всі непрочитані листи і починають все “з чистого листа”, – пише Джейсон Фрідман (Jason Freedman), засновник компанії 42Floors на сторінках журналу Business Insider.
Джейсон пропонує кілька порад щодо того, як писати листи по-справжньому зайнятим людям:
1. Уважно вибирайте назву листа. Це надзвичайно важливо. Назва повинна бути концентрованою та кількома словами описувати суть вашого повідомлення чи запиту. Найкраще, якщо вам вдасться вмістити всю суть повідомлення в заголовок.
2. Використовуйте корпоративну поштову адресу. Сьогодні кожен має кілька поштових адрес. Якщо ви час від часу використовуєте для ділового листування, наприклад, особисту поштову адресу, вашому адресатові буде складніше стежити за історією переписки. А якщо адреса не включає назву вашої компанії, то співрозмовник може взагалі не встановити, про кого йдеться.
3. Нагадуйте адресатові про контекст. Якщо ви зустріли інвестора на конференції і йому сподобалася презентація вашого стартапу, це ще зовсім не означає, що він пам’ятатиме про це, коли ви напишете йому листа. Тому в повідомленні варто нагадати, де конкретно і за яких умов ви познайомилися, чим ви займаєтеся тощо.
4. Обмежте розмір повідомлення 5-ма реченнями. Досягнути того, щоб лист прочитали, набагато важливіше, ніж повністю розкрити в ньому всі ваші ідеї. Коли інвестор бачить багато тексту від незнайомої людини, він видаляє лист, не прочитавши його.
5. Чітко сформулюйте, чого ви хочете. Якщо ви хочете зустрітися – так і напишіть. Запропонуйте час та тривалість зустрічі. Якщо хочете отримати інвестиції, напишіть, що ваша компанія зараз займається пошуком фінансування і запропонуйте інвесторові зустріч. Не натякайте – говоріть прямо.
6. Зразу відповідайте на листи. Проявіть повагу до свого адресата, відразу відповідаючи на всі його листи. Навіть якщо інвестор змусив чекати вас кілька днів, це не означає, що ви можете поступити так само. Рон Конвей (інвестор Google, PayPal, Facebook та Digg) відомий тим, що вважає негайну відповідь стартапера на будь-який свій лист, обов’язковою попередньою умовою для інвестицій.
7. Додайте короткий але змістовний підпис. Підпис зазвичай включає ім’я, назву компанії, посилання на блог, профілі в Twitter та LinkedIn. Якщо ви просите адресата вам зателефонувати, не забудьте включити в підпис номер свого телефону.