Успіх може бути небезпечним для компанії

Успіх може бути небезпечним для компанії“Успіх – це велика влада, яка здатна забирати у компаній мудрість і приводити її до втрати інноваційності”, – стверджує Скотт Кук (Scott Cook), засновник Intuit, одної з найуспішніших компаній Кремнієвої долини. Він вважає, що компаніям необхідно працювати за моделлю “Ощадливий стартап” (Lean startup), яка була запропонована Еріком Райсом (Eric Ries).

Модель Lean startup означає надшвидкий запуск стартапу з мінімально життєздатним продуктом, з мінімальними функціями, але при цьому так, щоб їх було достатньо для отримання відгуків від перших прихильників. Потім компанія швидко випускає оновлення продукту, формує гіпотези і експериментує з кожною новою версією. Оперативне отримання відгуків від користувачів означає, що продукт швидко покращуватиметься і набиратиме все більше прихильників. Це абсолютно протилежна точка зору в порівнянні з методами, якими користуються багато успішних компаній для виходу на ринок з новими продуктами.

Вони витрачають роки на розробку речей, багато з яких являють собою лише незначне покращення попередньої версії. Тільки-но щось починає рухатися вперед, з’являється велика інерція. А для того, щоб зупинитися, може знадобитися багато часу, навіть якщо ця тенденція не дає результатів.

MUST READ:  Як виростити у собі креативного генія

Це найпростіший спосіб для того, щоб ввести компанію в стан стагнації. Тим не менш, модель ощадливого стартапу являє собою значний культурний зсув. Зовсім не просто взяти команду, яка розробляє щось роками, і використовувати її для того, щоб від народження ідеї до її реалізації пройшло лише кілька місяців. Окрім того, мова йде про створення культури, яка вважає цілком природнім зазнати невдачі і почати все заново. Це є повною протилежністю того, що ми бачимо в багатьох великих компаніях.

Деякі компанії воліють, щоб існувала невелика частина підприємства, яка постійно намагається впроваджувати інновації. Але коли це всього лише частинка компанії, вигод буде небагато. Набагато ефективніше змусити всю компанію постійно експериментувати і впроваджувати інновації.

За матеріалами “Вести Экономика”